“הגופים החוקרים את אירועי צוק איתן עוסקים בעיקר ביצירת מצג שווא של מערכת מתפקדת, החותרת לכאורה לגילוי האמת, בשעה שהאחראים האמיתיים להפרות אינם נחקרים כלל, וכל שנעשה הן בדיקות שטחיות של אירועים בודדים במנותק מכל הקשר”, נטען בדוח שהוציא ארגון בצלם היום (שלישי) במלאת שנתיים למבצע צוק איתן.



“ההיקף העצום של הרג האזרחים הפלסטינים בעזה - כמעט שני שליש מכלל ההרוגים הפלסטינים, 1,392 בני אדם בהם 526 קטינים שלא השתתפו בלחימה, אשר מאות מהם נהרגו כשבתיהם הופצצו מהאוויר - עורר חשדות כבדים כי ישראל הפרה את הוראות המשפט ההומניטרי הבינלאומי”, נאמר עוד בדוח. “אולם, בדומה לחקירתם של אירועי לחימה קודמים, גם הפעם הדרג המדיני והדרג הפיקודי הבכיר בצבא, אשר התוו את מדיניות התקיפה, היו אחראים לניסוח הפקודות וקיבלו החלטות מבצעיות במהלך הלחימה, לא נחקרו על ידי אף גוף רשמי ומעולם לא נדרשו לתת דין וחשבון בגין אחריותם לתוצאות הקשות של החלטותיהם”.



מדובר צה"ל נמסר: "ארגון בצלם מנהל זה זמן מסע של דה-לגיטימציה למערכת המשפט הישראלית בכלל ולמערכת המשפט הצבאית בפרט. הדוח הוא צעד נוסף במסע זה, ועולות תהיות של ממש מהי המוטיבציה שמאחוריו. הדוח לוקה בהטיה קשה ובחוסר מקצועיות".