לאחר שחברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) נתפסה על ידי המשטרה הבוקר (שלישי) בעת שנהגה ברכבה בוואדי ערה תוך שהיא מדברת בטלפון הסלולרי וכשרישיונה תחת פסילה, התברר כי זועבי פנתה לאחר מכן למשרד הרישוי, שם הסדירה את הרשמתה לקורס נהיגה מונעת, אולם לא דיווחה על כך שנתפסה נוהגת ללא רישיון ועל כן רישיונה הוחזר לה. 



נגד זועבי היתה תלויה ועומדת התליה לחידוש הרישיון שלה לאחר שלא נרשמה לקורס נהיגה מונעת שהיה עליה לעבור. על פי החוק בהוראות משרד התחבורה, במקרה שבו נהג נגדו רשומה התליה במחשבי משרד הרישוי לחידוש שהרישיון כאשר אינו מבצע את ההוראות לפיהן עליו לעבור הסמכה בקורס נהיגה מונעת ובאותה תקופה כבר פג תוקפו של רישיון הנהיגה שלו, הנהיגה בזמן הזה הינה בבחינת נהיגה בפסילה.



ככל הנראה, על מנת להינצל משלילת רישיון הנהיגה שלה, בחרה זועבי שלא לדוח לפקידי הרישוי על המפגש עם השוטרים. במשטרה רואים בחומרה את התנהגותה של חברת הכנסת כמו גם במשרד התחבורה שהבהירו כי בכוונתם למצות איתה את הדין



ממשרד התחבורה נמסר כי "במשרד התחבורה רואים בחומרה את העובדה שחנין זועבי לא דיווחה במשרד הרישוי על כך שנתפסה על ידי המשטרה נוהגת ללא רישיון בעת שנרשמה לקורס נהיגה מונעת והוחזר לה רישיונה. אדם אשר נתפס נוהג בעת בה רישיונו היה בהתליה בגין אמצעי תיקון - כמוהו כנהיגה בפסילה לכל דבר. משרד התחבורה ינקוט בכל הצעדים הנדרשים ויפעל מול הגורמים המתאימים, כדי למצות את הדין עם חברת הכנסת זועבי".



ח"כ חנין זועבי. צילום: מרק ישראל סלם
ח"כ חנין זועבי. צילום: מרק ישראל סלם



"ההודעה של המשטרה שקרית"


כזכור, חברת הכנסת זועבי נעצרה הבוקר על ידי אגף התנועה של המחוז הצפוני בעת שנהגה ברכבה בוואדי ערה תוך שהיא מדברת בטלפון הסלולרי. עם הצגת רישיון הנהיגה שלה התברר כי לח"כ זועבי פסילה בתוקף שנרשמה ע"י משרד הרישוי לתקופה של שלושה חודשים.



זועבי אמרה לשוטרים כי הפסילה בוטלה, אולם אישור הביטול לא נמצא ברשותה. השוטרים הפקידו בידיה דוח בסך 1,000 שקל בגין דיבור בסלולרי והפנו אותה למשרד הרישוי כדי להסדיר את עניינה ולהמציא להם מסמך המבטל את הפסילה. שם כאמור, לא סיפרה זועבי כי נעצרה על ידי המשטרה מוקדם יותר.



מהמשטרה נמסר כי "כמקובל במקרים בהם מדובר בפסילה על ידי משרד הרישוי אנו מפנים את הנהגים להסדרת ענייניהם במשרד הרישוי. במידה וימצא כי ח"כ זועבי נהגה בפסילה ביודעין יפתח נגדה תיק חקירה".



מלשכתה של ח"כ זועבי נמסר בתגובה כי "ההודעה של המשטרה שקרית. הרישיון בתוקף עד 2017 אולם נמצא בהתליה". לדבריה היא חייבת לעבור קורס נהיגה מונעת עד סוף 2016.