פרשת השחיתות בבל"ד מסתעפת: 13 חשודים נוספים, בהם פעילים במפלגת בל"ד, עוכבו לחקירה הבוקר (רביעי) במסגרת חקירת חשד לביצוע שורת עבירות מרמה בכספים שהתקבלו במפלגה ושימשו למימון פעילותה. על פי החשד חברו המעורבים בפרשה לגיוס כספים ולהסתרת מקורם ומסלולם, תוך ביצוע שורת עבירות שבמרכזן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף והלבנת הון. עוד כוללים החשדות עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות.



בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חשודים שייעצרו לדיון בהארכת מעצרם בהמשך, בבתי משפט בצפון ובמרכז. מלבדם, בשעה זו מצויים במעצר 23 חשודים בפרשה, בהם בכירים ופעילים בבל"ד וכן עורכי דין ורואי חשבון. שישה מתוכם יובאו לבתי המשפט בבקשה להאריך את מעצרם היום ובעניינם של 17 יתקיימו דיונים מחר.



ממפלגת בל"ד נמסר בתגובה לגל המעצרים: "העונש על מפלגת הליכוד בגין אי כיסוי שני מליוני שקלים, הוא מאה אלף שקל או יותר, העונש על מפלגת בל"ד בגין האשמות שווא על סכומים קטנים יותר, הוא גל מעצרים ורדיפות בצורה מסיביות. המעצרים נמשכים היום, והם כללו את כל התפקידים הרשמיים, ועשרות פעילים חלקם מהלשכה הפוליטית של בל"ד".



בביקורת על התנהלות המשטרה הוסיפו בבל"ד: "המשטרה משתמשת בשיטות הפחדה והכפשה דבר אשר נותן למשטרה חופש תמרון לנפח ולהוציא פעילות פוליטית מהקשרה, ולהתייחס אליה כפעילות של שחיתות כלכלית כביכול במטרה ברורה לחסל את המפלגה פוליטית ולהפחיד את הציבור הפלסטיני וחברי המפלגה".



הונאה בהיקף של מיליוני שקלים


כזכור, ביום ראשון המשטרה פשטה על מספר זירות, ביצעה חיפושים, בין היתר במטה המפלגה בנצרת, ועיכבה לחקירה למעלה מ-20 חשודים מאזורים שונים בארץ. על פי החשד, מיליוני שקלים שהושגו לכאורה ממקורות שונים בארץ ובחו"ל, דווחו במרמה ככספים שמקורם לכאורה בתרומות ממאות רבות של תורמים בארץ. 



ממצאי דוח המבקר שנערך בנושא ותוצרי חקירה סמויה יסודית ומעמיקה שניהלה יחידה ארצית של המשטרה, ביססו חשד לכך שבכירים ופעילים במפלגת בל"ד, בצוותא עם מעורבים רבים נוספים, ניהלו בשנים האחרונות מנגנון שיטתי לכאורה של יצירת מצג שווא אודות מקורם של מיליוני שקלים אשר הוכנסו לקופת המפלגה ושימשו למימון פעילותה, כל זאת, תוך הונאה של הרשויות ושל מבקר המדינה.



מסיבת העיתונאים מפלגת בל''ד
מסיבת העיתונאים מפלגת בל''ד



לאחר התפוצצות הפרשה בל"ד ערכה מסיבת עיתונאים בנצרת ובכירה אמרו כי "מדובר ברדיפה פוליטית". לדבריהם, "הגל הזה מיועד להטיל טרור ומורא על הציבור הערבי ועל הפעילות הפוליטית שלנו, כי אנחנו יודעים מהניסיון רב שנים איך מטפלים כביכול בהאשמות המופנית כלפי הציבור הערבי".



מוחמד בארכה, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, שבעבר שימש חבר כנסת מטעם חד"ש, אמר במסיבת העיתונאים: "נהוג שהמבקר קורא למפלגה לתת תשובות ואחר כך לתקן את הליקויים, ואם זה לא מסתדר, הוא מטיל קנס, אבל מכאן ולהפוך את זה לפשיטות קומנדו, לא היה לדבר הזה אח ורע. הפרשנות היחידה היא, המשך הרדיפה כלפי הציבור הערבי, כלפי זכותו לפעול פוליטית מחוץ לכלוב ולקופסה של הקונצנזוס הציוני".