המסחר השבועי בשוק המטבעות בישראל נסגר היום (שישי) בעליה בשער הדולר היציג, וירידה של מרבית המטבעות היציגים האחרים. לעומת זאת, במבט שבועי, הין והפרנק השוויצרי הציגו עלייה אל מול השקל, בעוד שאר המטבעות הציגו ירידה שבועית בשעריהם.



במסחר היומי, הדולר היציג עלה ב-0.02% ל-3.76 שקלים, אך הציג ירידה שבועית של 0.05%. הלירה שטרלינג ירד ב-0.35% ל-4.89 שקלים, האירו ירד ב-0.19% ל-4.21 שקלים, כחלק מירידה שבועית של 0.22%, הפרנק השוויצרי ירד היום ב-0.19% ל-3.87 שקלים, אך בסך השבועי עלה ב-0.77% והין היפני עלה ב-0.3% ל-0.03 שקלים, ובחישוב שבועי עלה ב-0.89% אחוז.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM‏ ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "יחס הדולר-שקל ירד השבוע לעבר 3.76 שקלים וזאת בעקבות ישיבת הריבית השבוע של הבנק הפדרלי, שבה הפחית הבנק את ציפיות הריבית ארוכות הטווח שלו, וכן קיצץ את תחזית הצמיחה והאינפלציה". 



שלום המשיך וציין כי ישנה סבירות גבוהה להעלאת הריבית בארצות הברית, "עם זאת, מהרטוריקה של הבנק, שבה הביע תמיכה בכלכלה האמריקנית, נראה כי הסבירות להעלאת ריבית בישיבה בדצמבר עדיין גבוהה, אך הדבר יהיה תלוי בטיב הנתונים הכלכליים. על כן, גם, גם בתקופה הקרובה הדולר צפוי לגלות רגישות גבוהה ליומן הכלכלי בארצות הברית, ונתונים מאכזבים, בעיקר בשוק התעסוקה, צפויים להכביד מאוד על הדולר. מדד הדולר רשם את השבוע הגרוע ביותר בחודש האחרון. עוד אירוע שהכביד השבוע בעקיפין על הדולר היה ישיבת הריבית של הבנק של יפן, שלא הודיע על הרחבת התוכנית הכמותית כפי שקיוו בשווקים, מה שהביא להתחזקות הין למול הדולר. הדולר-שקל נע בטווח שבין 3.75-3.80. שבירה מתחת ל-3.75 עשויה להאיץ את הירידה מטה".