לפחות 25 אזרחים סורים נהרגו היום (שבת) בהפצצות בעיר חאלב בסוריה. במקביל כוחות הצבא הסורי בגיבוי אווירי של רוסיה, הצליחו לתפוס שליטה באזורים שהיו בידי המורדים בצפון חאלב, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. לפי קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (יוניצ"ף), המתקפה האווירית המסיבית על העיר הביאה לפגיעה באספקת המים והותירה כשני מיליון תושבים ללא מים זורמים.



דובר מטעם יוניצ"ף, קיירן דווייר, אמר ל-BBC, כי "אנשים במערב חאלב, לא יכולים לשאוב מים". לדבריו מדובר מדובר ב"קטסטרופה", מפני שתושבים יאלצו להשתמש במים מזוהמים, מה שיעלה את הסיכון לתחלואה במחלות.



תושבים נותרו ללא מים בחאלב. צילום: רויטרס
תושבים נותרו ללא מים בחאלב. צילום: רויטרס



בתוך כך נמשכת המחלוקת בין ארצות הברית לבין רוסיה סביב המתרחש בסוריה, כאשר מוסקבה תומכת בממשל הסורי ואילו וושינגטון באופוזיציה. על רקע זה, וושינגטון הודיעה אתמול שהושגה התקדמות מעטה בשיחות עם מוסקבה על עצירת האלימות הגואה במדינה וחידוש את הפסקת האש. "נפגשתי עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, והחלפנו רעיונות והיתה לנו התקדמות קטנה", אמר מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי.



אתמול נהרגו לפחות 91 בני אדם בהפצצות מסיביות על העיר חאלב, כך אמר חמזה אל חטיב, מנהל בית החולים בעיר. דובר של צבא סוריה הוסיף כי יש מתקפה חדשה על מזרח העיר וכי היא "עשויה להימשך עוד זמן מה".



חילוץ ילדים מבין ההריסות בחאלב. צילום: רויטרס
חילוץ ילדים מבין ההריסות בחאלב. צילום: רויטרס



נזקי המתקפות האוויריות. צילום: רויטרס
נזקי המתקפות האוויריות. צילום: רויטרס



לברוב בביקורת על ארצות הברית


במקביל, בצד הרוסי לא מהססים למתוח ביקורת על ממשל אובמה. לברוב ניצל אתמול את נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם כדי לתקוף את ארצות הברית וציטט את הספר "חוות החיות" של ג'ורג' אורוול, כשהאשים את הממשל שאומר "שכל החיות שוות אבל מתנהג כאילו יש חיות ששוות יותר".



"בעולם המודרני, זה בלתי אפשרי לנהוג על פי הפילוסופיה שאורוול הציג בספרו" אמר שר החוץ הרוסי. "במאה ה-21 הנאורה, לא הוגן להדריך את כולם ולשמור לעצמך את הזכות להשתמש בסמים, לפתוח בהרפתקאות עצמאיות על ידי עקיפת האו"ם, או לערוך ניסויים גיאופוליטיים שעולים בחייהם של מיליונים.



לברוב התייחס להאשמות כלפי אתלטים אמריקאיים, לפיהן הם השתמשו בסמים ממריצים, ולמלחמות במזרח התיכון בהובלת ארצות הברית.



עוד אמר השר הרוסי, כי היה רוצה לראות סימנים שהקואליציה נגד דאעש בראשות ארצות הברית משפיעה על ארגוני האופוזיציה בסוריה ומשכנעת אותם שהפסקת האש יכולה להצליח. לדבריו, כל הפסקת אש תהיה חסרת תוחלת, אם האופוזיציה הסורית לא תופרד מאסלאמיסטים חמושים כמו ג'הבת א-נוסרה.