ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, נבחר היום (שבת) בשנית להנהיג את המפלגה ואת האופוזיציה במדינה. קורבין ניצח את יריבו אואן סמית כשזכה ב-313,209 קולות חברי המפלגה ואילו סמית ב-193,229 קולות, ניצחון למרות "ניסיון הפיכה"  על ידי חברי פרלמנט מתונים יותר שקראו תיגר על מנהיגו אשר טענו כי "האג'נדה של קורבין שמאלנית מידי ולא יכולה לספק ניצחון בקלפי".



בניצחונו השני זכה קורבין בתוצאה גבוהה אף יותר מבשנה שעברה, אז נבחר לראשונה למנהיג הלייבור. בכנס של המפלגה בעיר ליברפול הוא קרא לאחד את השורות ולפעול יחד כדי "להביא לשינוי אמיתי" בבריטניה. "בואו נפתח דף חדש בעבודה שאנחנו צריכים לעשות יחד", אמר קורבין. בחירתו המחודשת עלולה לפצל בין החלק השמאלי בלייבור ליותר מרכזי והוא עלול לכפות מהלכים במרכז המפלגה על מנת לבסס אל שלטונו.



ג'רמי קורבין בכנס בליברפול. צילום: רויטרס
ג'רמי קורבין בכנס בליברפול. צילום: רויטרס



כזכור, לפני כשלושה חודשים השווה קורבין, את ישראל לארגון דאעש בכנס בו הוצג דוח האנטישמיות של המפלגה. בדבריו: "חברינו היהודים אינם אחראים על המעשים של הישראלים ושל ממשלת נתניהו יותר מאשר חברינו המוסלמים אחראיים לפעולות של דאעש", אמר קורבין. בביקורת נוספת אמר מנהיג הלייבור: "כמו כן האסלאם לא צריך להיחשב כסקסיסטי, אנטישמי או חשוד במידה כזו או אחרת, כפי שזה הפך לנורמה של אסלאמופוביה".



חברי המפלגה הבריטית ידעו בשנה האחרונה התבטאויות אנטישמיות כנגד ישראל, בין היתר כשחבר הלייבור אליאס עזיז אמר כי "אולי זה היה חכם להקים את ישראל בארצות הברית" ובנוסף, נאז שאה, חברת מפלגה נוספת קראה לטרנספר של יהודים ישראלים לארצות הברית. שניהם הושעו מהפלגה לאחר מכן.