האם יצא לכם להתלבט מה יותר כדאי ודיאטתי האם פסטה ברוטב רוטב עגבניות היא עם פחות קלוריות מפסטה ברוטב שמנת? ובכן, התשובה היא לא. "רבים חושבים שפסטה ברוטב עגבניות דיאטטית יותר מפסטה בשמנת. ולא כך. אין ספר שרוטב עגבניות יותר בריא, יש בו ליקופן, שזה נוגד חמצון שעוזר למנוע קטרקט וסרטן. אבל מבחינת הקלוריות רוטב עגבניות לא בהכרח עדיף. לא בבית ולא במסעדות", לדבריי ד''ר מאיה רוזמן. 





אז האם בעצם יש הבדל בין שני הרטבים? "בשמנת מתוקה מצוין מספר הקלוריות, זה יוצא כ-300 קלוריות למיכל שלם. באריזה אחת קטנה של רסק עגבניות יש בערך 100 קלוריות. אם שמים בסיר שניים כאלה ומוסיפים 3-4 כפות שמן זית איכותי, אז ברוטב הבריא שהתקבל יש לא פחות קלוריות מרוטב של שמנת. לכן, מי שרוצה לגוון עם רוטב שמנת, יכול לגוון גם בזמן דיאטה. כוס וחצי של פסטה ללא רוטב שווה 210 קלוריות. רוטב שמנת מוסיף רק, בקושי, 50 קלוריות למנה, בערך כמו שיש ברוטב עגבניות. אז מנת פסטה כזו, עם סלט, מחליפה ארוחת צהרים או ערב בכל תפריט של דיאטה".


דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה כל יום שישי ב12:00.