בתחילת החודש,  אפל הציגה את הטלפון החדש שלה, האייפון 7, אבל כמה הוא עולה לה? חברת המחקר IHS בדקה את הרכיבים ואת עלות הייצור של המכשיר והגיעה לסכום של כ-850 שקלים (לדגם של 32 ג'יגה בייט זיכרון), הרבה פחות מהסכומים שאנחנו נשלם עליו. 
על פי הבדיקה, הרכיב היקר ביותר בהרכבת האייפון הוא המסך, אותו הם תמחרו בסכום של 160 שקלים, בנוסף לכך, הם תמחרו את המעבד של המכשיר ב-131 שקלים והבטריה התגלתה כרכיב הזול ביותר, כעשרה שקלים בלבד. על ההרכבה עצמה, מוערך שאפל משלמת כ-20 שקלים ליחידה.

מפרט עלות הרכיבים באייפון 7. צילום מסך
מפרט עלות הרכיבים באייפון 7. צילום מסך

 

עם זאת, בחברת IHS ציינו כי עלותו של האייפון לאפל היא עליית מדרגה יחסית למחירו של האייפון הקודם, שתומחר במחיר ייצור של כ-725 שקלים, ובכך אפל התקרבה למחירים שמשלמת יריבתה, סמסונג. "עלות החומרים של האייפון 7, קרובה יותר למה שראינו אצל יריבותיה העיקריות של אפל, כמו סמסונג", אמר אנדרו ראסקוויילר, אנליסט של חברת IHS, "בהינתן שאין הוצאות לא מוכרות נוספות, הרווח של אפל גדול יותר על כל מכשיר, אבל פחות מבעבר".

עם זאת, יש לקחת את ההערכה הזאת בערבון מוגבל, זאת מכיוון שהיא, לטענת IHS, ראשונית בלבד ושהיא יכולה להשתנות כשהחברה תסיים את הבדיקה לקראת סוף השנה, אחרי שהיא תעבור באופן מדוקדק יותר על רכיבי המכשיר. באפל נוהגים לדחות הערכות בנוגע לעלויות מכשירים. מנכ"ל החברה, טים קוק, אמר בעבר שהוא "עדיין לא נתקל בהערכה שקרובה למציאות".