שר הביטחון, אביגדור ליברמן החליט היום (ראשון) על הקצאת 17 מיליון ש"ח בבסיס תקציב משרד הביטחון עבור קורס הגיור "נתיב". בהסכמת הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הוחלט גם כי ההכשרה תבוצע בשלב מוקדם בשירות הצבאי. על תוכניתו של ליברמן פורסם לראשונה ב"מעריב השבוע". ההחלטה התקבלה לאחר דיון מיוחד שהתקיים במשרד הביטחון. 



קורס "נתיב" הינו מסלול הגיור הצבאי המיועד לחיילי וחיילות צה"ל ומתנדבי השירות הלאומי ומחקרים חיצוניים בתחום הגיור הראו כי אחוז המתגיירים באמצעות קורס זה גבוהים יותר מאחוז המתגיירים באמצעות הקורסים האזרחיים. הקורס מחולק לכמה שלבים הכוללים קורס בסיסי וסמינרים א' וב' מתקיימים במשך שלושה או ארבעה שבועות כל אחד.



עד כה "נתיב - המרכז הלאומי לזהות וגיור" לא יכל לתכנן את פעילותו לטווח הארוך, תקציבו היה בנוי על עודפי תקציב ופעמים רבות ניתנו לו תקציבים רק לאחר "הפעלת לחץ" מגורמים חיצוניים. הגדרת סעיף תקציבי נפרד מבטיחה ל"נתיב" יציבות ומאפשרת לארגון להתפתח ולבנות תוכניות עתידיות.



"שייכות אמיתית ומלאה למדינת ישראל"


"קורס הגיור 'נתיב' הוא אינו רק 'כלי' להצטרפות לדת היהודית, אלא גם מאפשר לפרט לחבור באמת ולראות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהעם היהודי ולהרגיש שייכות אמיתית ומלאה למדינת ישראל", אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן. "המהלך הזה יוביל להעלאת המוטיבציה של חיילים וחיילות להצטרף לקורס. לתמיכה בארגון "נתיב" יש חשיבות לאומית ולכן הכוונה היא ליישם את ההחלטות הללו בהקדם".



שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



השר ליברמן והרמטכ"ל איזנקוט החליטו בנוסף כי הכשרת החיילים תבוצע בשלב מוקדם בשירות וטרום קורסי הפיקוד המתקדמים, כך שמשך ההכשרה ירוכז בתחילת פרק השירות הצבאי, מהלך שיאפשר לחיילים רבים יותר להצטרף לקורס ולעבור את תהליך הגיור. אחת הסיבות המרכזיות לאי הצטרפותם של החיילים לקורס הגיור היה חוסר הרצון שלהם "לשבור" את שגרת השירות ולהתנתק מיחידותיהם בעת שחבריהם ליחידה נשארים בבסיסים או עוסקים בפעילות מבצעית. החלטה זו תאפשר ליותר צעירים וצעירות לעבור את תהליך הגיור.