בית הספר טומשין בערערה שבנגב הפך היום (ראשון) לשדה קרב, כאשר עשרות תלמידים השתתפו בקטטה המונית שאירעה במגרש הכדורגל במהלך אחד השיעורים. כתוצאה מהקטטה נפגעו חמישה מורים שניסו להפריד בין הניצים, בינם מורה אחד שנפגע בעינו ופונה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי.





עדי ראייה סיפרו ל"מעריב-אונליין" כי "הייתה תחושה של פחד אימים, כיסאות התעופפו באוויר, תלמידים שברו חלונות, שולחנות, וכיסאות בבית הספר. זה היה וונדליזם המלווה באלימות קשה". העיד אחד התלמידים, הורה אחד אמר: "מה שנעשה בבית הספר לא היה חינוכי. על המועצה להשבית את המקום ולבוא בחשבון עם כל התלמידים שהיו מעורבים בקטטה, וזאת על מנת שלא יישנו מקרים כאלה בשנית". ההורה, שהעדיף להישאר בעילום שם טען שהקטטה נמשכה כ-45 דקות ולמשטרה לקח יותר משעה כדי להגיע לנקודה, ובעצם המשטרה הגיעה לאחר סיום האירוע והתפזרות התלמידים". בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים לפחות עשרה תלמידים שהיו מעורבים בקטטה.



במקביל המעיט ראש המועצה נאיף אבו עראר בחומרת האירוע. בשיחה עם מעריב אמר אבו עראר: "אני לא מבין מדוע אתם עושים מזה עניין, מדובר בקטטה שהתקיימה בין שני תלמידים במגרש הכדורגל והמשיכה לאחת הכיתות. לא נגרמו נזקים ולא נפגע אף תלמיד, בית הספר לא יושבת". 


ירו באקדח אוויר בשטח בית הספר

זהו לא אירוע האלימות הקשה הראשון שאירע מאז נפתחה שנת הלימודים בתחילת החודש. רק לפני כשבועיים, שני צעירים הגיעו לבית ספרם באשדוד, כשאחד מהם חמוש באקדח אוויר הנחזה לאקדח אמיתי וירו לעבר תלמיד נוסף שנפצע סמוך לעינו. על פי חקירת המשטרה, נכנס התלמיד לכיתת הקורבן, התקרב לעברו  ממרחק של מטר אחד ירה לעברו מספר כדורים מאקדח אוויר שאחז בידו. בעקבות הירי נפצע התלמיד הבוגר קלות סמוך לעינו והוא נזקק לטיפול רפואי. שוטרים שהוזעקו לבית הספר עצרו לחקירה את התלמיד היורה ואת חברו בעל האקדח והם הובלו לחקירה בתחנה בסיומה כאמור שוחררו בתנאים מגבילים.



האקדח בו בוצע הירי. צילום: דוברות המשטרה
האקדח בו בוצע הירי. צילום: דוברות המשטרה



בנוסף לכך, עלה כי מספר ימים לפני האירוע, נתגלע סכסוך בין מספר תלמידי שכבה ח' בבית ספר מקיף בעיר אשדוד לבין תלמיד כיתה יא' באותו ביה"ס על רקע הצקות חוזרות ונשנות לאחיו. כמו כן, כארבעה ימים לפני האירוע, תקפו את התלמיד שנפצע מספר תלמידי כיתה ח' כחלק מאותו סכסוך.