אוקטוברפסט מטורף במסעדת ביירן: חצי עוף צלוי בבירה, שוק לבן שלם, נקניקים, גבינות, פרצעל, שנאפסים, נקניקיות והמון בירות הם רק חלק מהתפריט המיוחד שיוגש במסעדת הביירן הבאוורית בשבוע חגיגות האוקטוברפסט. האירוע יתקיים בין התאריכים 3-8/10 החל מ-18:00 ועד אחרון הלקוחות השיכורים ברחוב פרישמן פינת סירקין, תל אביב.

חגיגת בירה מושחת גם במאצ'ו מאצו

במאצ'ו מאצ'ו חוגגים גם כן את אוקטוברפסט בשתיית בירה גרמנית ועם שתי כוכבות חדשות: נקניקיית פרנקפורטר, הגרסה הכשרה באורך של 30 ס"מ, העשויה מתערובת של עגל והודו. הנקניקייה מוגשת בלחמניית מחמצת שנאפית במקום ומעליה כרוב כבוש מבושל בקימל, כמיטב המסורת הגרמנית. מלבדה, מתחדשים שם גם בנקניקיית צ'וריסו שמנמנה מתערובת של עגל, טלה ופלפל צ'יפוטלה מעושן. את הנקניקייה עוטפת לחמניית המחמצת הביתית של מאצ'ו מאצ'ו ומעליה ערימה של בצל מטוגן.


דיל של פרנקפורטר עם צ'יפס ו-1/3 ויינשטפן מהחבית יוצע לסועדים במחיר מיוחד של 54 ש"ח.


דיל של צ'וריסו עם צ'יפס ו-1/3 ויינשטפן מהחבית יוצע לסועדים במחיר מיוחד של 59 ש"ח.

אגתה מספק עינוגים קולינריים לחג

המעדנייה רחבת הידיים "אגתה" (Agatha) הממוקמת ברמת החייל, מציעה מגוון ענק של מוצרי מזון וחומרי גלם ייחודים המיובאים עבור המעדנייה באופן בלעדי. לקראת החגים תוכלו למצוא במקום מגוון עצום של מארזים לחג, הניתנים לבחירה מכל השפע שנמצא במעדניה, דוגמת מגוון סוגי דבש מאיטליה, מוצרים רבים עם רימונים כמו חומצים, ריבות, קונפיטורות וחרדל. עוד תמצאו: זיתים שונים מיוון, חומצים מבורגון, חומצים בלסמיים ברמות שונות של יישון עד 25 שנים, מוצרי כמהין, שמני זית, יינות, מגוון חמאות צרפתיות מגוון פסטות מיצרני ארטיזנל איטלקיים מובילים, עוגיות ייחודיות מרחבי העולם ועוד. המוכרים באגתה ישמחו לייעץ, להציע ולהתאים ולעצב את מארז המתנה במושלם שלכם לחג.


ראול ולנברג 24, מגדלי זיו. 03-5757901



פסטות ושמנים אגתה. צילום: אנטולי מיכאלו


פסטיבל אוכל רחוב במזללה

לשף מאיר אדוני יש חיבה מיוחדת לאוכל רחוב. מכל ביקור, סיור או חופשה בחו"ל, הוא חוזר עם השראות לאוכל רחוב. כעת החליט מאיר לקבץ את כל מנות הרחוב האהובות עליו לתפריט אחד של פסטיבל רחוב טעים. בפסטיבל תמצאו מעל 20 מנות רחוב ישראליות, ערביות, מקסיקניות, צרפתיות, איטלקיות, אמריקאיות, תאלנידיות, ספרדיות ועוד, דוגמת: המבורגר נתחי עגלה על לחמניית בריוש, וצ'יפס בטטה בליים ומלח צ'ילי, ערייס קבב, פיתה שומשום צלויה על פחמים / טורטייה ונתחי דג בשמן עמוק / סום טאם פפאיה ירוקה, אטריות זכוכית / קרפ בשר זנב שור בבישול איטי ושזיפים מעושנים ועוד מנות רבות נוספות.
מזללה, נחלת בנימין 57, תל אביב. 03-5665505

סדנת בישול טבעוני בחווה החקלאית על גג דיזנגוף סנטר

על הגג של דיזנגוף סנטר ובלב האורבניות וההמולה התל אביבית פועלת "ירוק בעיר", חווה חקלאות עירונית ירוקה וייחודית המגדלת ירקות, עלים ירוקים וצמחי תבלין, שיוצרו בשיטה ההידרופונית וללא ריסוס כימי. החווה תערוך בשבתות סדנת בישול טבעונית פתוחה לקהל מחומרי הגלם שמתוצרת החווה, כשהמשתתפים יכינו חמש מנות שונות. הסדנא תכלול יין חופשי, תאורה, מוזיקה ובריזה נעימה על הגג, כשהמשתתפים יזכו במארזים עם המנות השונות, חוברת מתכונים ושקית עם ירקות מגוונים תוצרת החווה, להכנת המתכונים בבית.


1/10 ב-18:00, 5/11 ב-18:00,19/11 ב-18:00.


מחיר למשתתף: 220 ש"ח. הרשמה בטלפון 050-4417144.



חווה חקלאית על גג דיזינגוף סנטר. צילום: מנדי פאלק



בלנטיין חדש ולוהט

חטיבת האלכוהול של טמפו גאה להשיק בישראל את Ballantine's Hard Fire, וויסקי מלא אופי במרקם חלק במיוחד הנוצר בכוח הלהבות. הבלנד החדש מבית בלנטיינ'ס, מופק בתהליך ייצור חדשני בעל, הכולל חריכה דו-שלבית אשר חושפת טעמי וניל, עשן ותבלינים ומעניקה למשקה את טעמו הייחודי. טעמו הקלאסי של וויסקי בלנטיינ'ס משתנה ומתפתח בתהליך החריכה הכפולה, והתוצאה היא משקה בעל גוון מעושן וחלק גם יחד. הוויסקי שמכיל 40% אלכוהול, יוצע למכירה בחנויות האלכוהול והיין השונות בישראל, החל מתחילת חודש אוקטובר. מחיר: 109 ש"ח.



בלנטיין. צילום יח"צ


הספר הראשון של המאסטר שף קונדיטור ערן שוורצברד

אחד השפים קונדיטורים היותר מעורכים בארץ – ערן שוורצברד, מוציא בימים אלה את ספרו הראשון.


בספר תמצאו מעל ל-60 מתכונים המחולקים לשבע קטגוריות וקטגוריה נוספת של מתכוני בסיס. בין המנות תמצאו מבחר מתכוני פאי, מוסים, עוגות בחושות, עוגיות, חטאים קטנים, מאפים, מנות למרכז שולחן ועוד.


בנוסף תמצאו מתכונים לפאי מייפל תפוחים, טאטן תפוחים, פאי פתי בר לימון, טוריקיש- מוס שוקולד רחת לוקום, קרם נאמלקה, כדורי שוקולד לבן, מוס פרינצ'י-שנטילי מסקרפונה, גלייז שוקולד חלב, מוס פרלינה, קרמו שוקולד, סאכר שוקולד ודובדבני אמרנה, עוגה בחושה מוסקבדו (עוגה בחושה מצפון איטליה עם פירות מיובשים במרסלה), עוגיות אגוזי מלך במילוי טופי קרמל ומי זהר, קפ(ה)רינה סברינה טירמיסו וקרם זברה, חלת גבינה ספרדית, מילפיי ישראלי ועוד ועוד. הספר עם הצילומים המרהיבים של שירן כרמל יוצא בהוצאה עצמית של שוורצברד שמכר במסגרת האד סטארט מקדים 1,000 ספרים, עוד לפני יצאת הספר לאור.


מחיר 180 ש"ח.




מתוך הספר אפייה עילית של ערן שוורצברד. צילום: יח"צ


מסעדת גריל בשרית חדשה בירושלים

כינור בכיכר, מסעדת גריל בשרים חדשה בקומפלקס "כיכר המוזיקה" בירושלים, מציעה נתחי בשרים מובחרים הצלויים בתנור ג'וספר, דגים טריים, לחמים הנאפים במקום, סלטים רעננים, קוקטיילים ועוד. המסעדה משתרעת על שטח של כ-200 מ"ר עם כ-200 מקומות ישיבה. בנוסף בחלל הפנימי תמצאו טאבון אבן שיובא במיוחד מארץ המגף, ועמדת אירוח. בכשרות רבנות ירושלים.


כינור בכיכר, מעבר בית הכנסת 12, כיכר המוזיקה, נחלת שבעה.


02-9944902



בר כינור בכיכר. צילום: דניאל לילה


טורקי אצל שגב

לראשונה, בר קפה בניצוחו של השף משה שגב, בכיכר רבין בתל אביב. דוכן קפה שחור של "עלית" יהיה פתוח בחינם לקהל הרחב במהלך חול המועד סוכות.


בימים רביעי וחמישי חוה"מ סוכות 19-20/10/16 בין השעות: 10:00 ל- 21:00


אושי אושי בתפריט חדש

רשת הסושי הפופולארית אושי אושי המונה 19 סניפים ברחבי הארץ, משיקה בימים אלה תפריט חדש. לצד מנות קלאסיות, יופיעו מגוון מנות המותאמות באופן מכוון לחך ולקהל הישראלי, שאוהב את המנות שלו גדולות, מתובלות או אפילו מוגזמות. מי שמעדיף סושי קלאסי, עדין ואותנטי יותר, יכול כמובן למצוא מנות מסורתיות יותר גם בתפריט החדש. לצד מנות קלאסיות כמו סלט אצות עם אטריות זכוכית, יש גם דים סאם, אגרול ואפילו פיש אנד צ'יפס בסגנון אסייתי. לא מעט מהספיישלים היצירתיים מכילים מרכיבים רבים יותר והם גדולים ומתובלים יותר. דוגמה טובה לכך הוא הריו רול-רול הצבעוני שמורכב מסלמון אפוי בטריאקי, טמגו, קנפיו, מלפפון בציפוי עירית עם תערובת צ'ילי אבוקדו, לימון ובצל ירוק. המנות העיקריות מורכבות מנודלס, פאד תאי ואורז ומגיעות עם שילובים שונים של ירקות ו\או דגים, עוף ובשר בקר.


מחירי המנות העיקריות נעים בין 42 ל-49 ש"ח


בנוסף התפריט החדש כולל מגשי מסיבות https://del.oshioshi.co.il/



סושי אושי אושי. צילום: יח"צ