סקרי בחירות ראשונים שנערכו לאחר העימות הנשיאותי בארצות הברית התפרסמו היום (שבת), ומסמנים כיצד השפיע האירוע הבולט על תפיסת הציבור האמריקאי את שני המועמדים השנויים במחלוקת. על פי המגמה המסתמנת מהסקרים, העימות נתן רוח גבית קלה אך חשובה למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. 

לפי הסקר הארצי החדש של סוכנות הידיעות "רויטרס", קלינטון מובילה כעת בחמישה אחוזים על המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ - 43 אחוזי תמיכה מול 38. סקר של FOX מצא 43 אחוזי תמיכה לקלינטון - מול 40 לטראמפ. זאת לעומת 41 לקלינטון ו-40 לטראמפ בסקר שנערך לפני העימות. לפי שכלולים שונים, העימות הוביל לשיפור כולל קל בביצועים של קלינטון בקרב מצביעים.

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ נפגשים בעימות בניו יורק. צילום: רויטרס
לפי "FiveThirtyEight", בלוג משפיע הידוע בתחזיותיו הסטטיסטיות המוצלחות, גם במדינות מתנדנדות הובילה הופעתה של קלינטון בעימות לשיפור בנתוניה בסקרים. לפי הבלוג, עקב החשיבות המיוחדת של המדינות המתנדנדות בשיטת הבחירות האמריקאיות, להצלחתה זו יש השפעה גדולה לטובה על סיכוייה לנצח בבחירות הכלליות.

שני המועמדים טענו לניצחון לאחר העימות, שנערך ביום שלישי לפנות בוקר (שעון ישראל). על פי סקר שביצעה רשת CNN, מרבית הצופים סברו כי קלינטון ניצחה בו. 67% מהנסקרים ציינו שהמועמדת הדמוקרטית הרשימה יותר במהלך העימות, בעוד 27% אחוזים בלבד האמינו שטראמפ ניצחה בו. סקרים רבים אחרים, כמו זה של CNBC, הראו כי רוב המצביעים חשבו דווקא שטראמפ סיפק הופעה טובה יותר. חברת ניתוח הנתונים ברשתות החברתיות Zoomph מסרה כי יחס הציוצים החיוביים על קלינטון עמדו על 1.5. מנגד, מספר הציוצים החיוביים על טראמפ היה שווה לזה של ציוצים השליליים נגדו. 

ביום חמישי לפנות בוקר ייערך עימות בין שני המועמדים לתפקיד סגן הנשיא, טים קיין ומייק פנס. שני העימותים הנשיאותיים הנותרים יערכו ב-9 באוקטובר במיזורי וב-19 באוקטובר בנבדה. 

 

הופעת האורח הפורנוגרפית של טראמפ


בתוך כך, נרשמה היום מבוכה נוספת למועמד הרפובליקני, כשהאתר האמריקאי BUZZFEED חשף כי טראמפ השתתף בעבר בסרט פורנוגרפי של "פלייבוי". טראמפ צולם בסרט של המותג השנוי במחלוקת בשנת 2000, כשהוא שופך שמפנייה על רכב עם "שפנפנות פלייבוי", ואומר "יופי הוא יופי, עכשיו בואו נראה מה קורה עם ניו יורק".   

דונלנד טראמפ בסרט של "פלייבוי". צילום מסך מתוך אתר BUZZFEED
בסצינה בה אייל הנדל"ן וכוכב הריאליטי משתתף אין אמנם תכנים פורנוגרפיים, אך הדוגמניות אותן הוא מקבל מופיעות בשלל סצנות כאלו בהמשך הסרט.