השתתפותו של אבו מאזן בהלוויית שמעון פרס ביום שישי, גררה אחריה תגובות רבות בשטחי הרשות הפלסטינית, וברובן מדובר היה בביקורת נוקבת. קריקטורות ארסיות, קריאות "בוגד ואף דרישה להתפטרותו מתפקיד יו"ר הרשות היו רק חלק מהדברים שהוטחו כלפיו. קריקטורה מפי המאייר מואמן אל-חילו, בה נראה אבו מאזן מתפלל בכותל המערבי, כשהוא לבוש במדי צה"ל, פורסמה באתר "שאהב" המזוהה עם החמאס ומשם הופצה רבות בכלל הרשתות החברתיות. תא הסטודנטים של ארגון הפת"ח, באוניברסיטת ביר זית, קרא לאבו מאזן לפרוש מתפקידו, ואף להתנצל בפני העם הפלסטיני על הפשע שביצע. בנוסף לכך, הפלסטינים התייחסו לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו התעלם מנוכחותו, וכי שר החינוך נפתלי בנט הביע תמיהה על הישראלים שעמדו בתור כדי ללחוץ את ידיו.



בין אלו שתקפו את השתתפותו של יו"ר הרשות בלוויה, היה גם חבר הנהגת פתח, תאופיק טיראווי, שאמר כי הוא היה מתנגד להשתתפותו של אבו מאזן, בלווייתו של פרס, אותו כינה כ"ציוני שמגואל מכף רגל ועד ראש בדמם של בני העם הפלסטיני, ובני עמים ערבים אחרים". דובר מנגנון התיאום והקישור של הרשות הפלסטינית הושעה לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק שקרא לאבו מאזן שלא ללכת להלוויה של שמעון פרס. "שמעון פרס הוא שייסד את ההתנחלויות. מיהו שתלך ללוויה שלו כשרוב בני עמך שאותם אתה מייצג מתנגדים לכך?", כתב הקצין, שאף נעצר לאחר מכן.



קריקטורה נגד אבו מאזן באתר "שאהב"
קריקטורה נגד אבו מאזן באתר "שאהב"



בחמאס ניצלו כמעט כל במה על מנת לתקוף את אבו מאזן. מחמוד א-זהאר, מבכירי הארגון ברצועה, כינה אותו "יהודי מתוצרת ישראל, שאינו מייצג את העם הפלסטיני. אני מאחל לו שהות בגיהנום לצד פרס". חבר הנהגת חמאס, חליל אל חיה, אמר כי חמאס מצר על שאומת האסלאם והאומה הערבית משתתפת בהלווייתו של פרס "שהיה מעורב במעשי הטבח נגד עמנו ושפך את דמנו בכפר כנא". דובר חמאס בעזה, סמי אבו זוהרי, אמר כי השתתפות אבו מאזן בהלוויה תעודד גורמים אחרים לנרמל את יחסיהם עם ישראל.



לעומת התגובות הנזעמות, היו קולות נוספים ברשות הפלסטינית שהגנו על הביקור, מסיבות טקטיות בעיקר. דובר הפת"ח אוסאמה קוואסמי, הגן על הביקור, ואמר כי אבו מאזן פעל מ"מניעים לאומיים", והוסיף כי "אבו מאזן הוא שתובע את פושעי המלחמה הישראלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי, והודף את כל הלחצים והאיומים שנועדו להוביל לחידוש המשא ומתן בתנאיו של ראש הממשלה נתניהו". בכיר פלסטיני נוסף טען, כי אם אבו מאזן לא היה מגיע, ממשלת ישראל הייתה מנצלת זאת לצרכי תעמולה. קול מפתיע נשמע דווקא מצידו של חאלד חאלדי, איש חמא"ס שכתב בפוסט שלו כי "למרות עקרונותיו השפלים של עבאס, בכנות מדובר באדם אמיץ, שלא הייתה לו בעיה להביע את עמדתו בצורה גלויה, בניגוד לרבים אחרים שאצלם אחד בפה ואחד בלב".