סגן מפקד טייסת בחיל האוויר, רס"ן אוהד כהן נוב (34),  נהרג היום (רביעי) בהתרסקות מטוס F-16 מסוג סופה, בעת שחזר מפעילות מבצעית ברצועת עזה במסגרת גל התקיפות של חיל האוויר היום. הטייס, אשר שהה בכלי ביחד עם עוד נווט, שלא נפגע, ביצע נחיתה בבסיס רמון, ומסיבה שעדיין לא ברורה, נקלע למצוקה, שגרמה לו לנסות ולנטוש את המטוס. המטוס החל לבעור, והטייס ונווט שהטיסו את המטוס ביצעו הליך נטישה. הנווט יצא ללא פגע, אולם הטייס, כהן נוב, לא שרד את הנטישה ונהרג במקום. הוא הותיר אחריו ילדה ואישה בהריון. 


תיעוד הרגעים שלאחר ההתרסקות

רס"ן אוהד כהן נוב. לא שרד את הנטישה. צילום: ללא קרדיט.




הטייס שב כאמור מגל תקיפות מסיביות של חיל האוויר ברצועת עזה בתגובה לשיגור רקטת קסאם לעבר שדרות. עדיין לא ברור האם הטייסים דיווחו על התקלה עוד לפני כן, כשמפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, מינה צוות חקירה שיחקור את התאונה.


כזכור, מאז שעות הבוקר, הוחלט ע"י מערכת הביטחון וצה"ל להגיב בצורה חריפה על ירי הרקטה היום לעבר העיר שדרות. על פי דיווחים פלסטיניים, מאז שעות הצהריים צה"ל תקף באמצעות חיל האוויר ותותחים מטרות ברצועה, כשהדי הפיצוצים נשמעים למרחקים גדולים. מדובר על למעלה מ-30 תקיפות, כשרק משעות אחר הצהריים דווח על עשרות כאלה. עדיין לא ידוע על מספר הנפגעים או אילו מטרות הופצצו, אך נדמה כי הפעם התגובה הישראלית חרגה מהתגובה הרגילה בדרך כלל. 



דובר צה"ל אישר כי במהלך היום צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר תשתיות טרור של חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. כמו כן, הותקפה מטרה בצפון הרצועה גם על ידי כוחות שריון. חמאס הגיב לתקיפה בהודעה בה נכתב: "אנחנו מגנים את ההסלמה הישראלית ברצועת עזה ומזהירים מהמשכה. אנחנו מדגישים כי לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים אם תמשך ההסלמה הזאת".

עדי ראייה ברצועה מסרו לכתב סוכנות "מען" בעזה כי "צה"ל ירה אש ארטילרית לכיוון מוצב השייך לחמאס ממזרח לעיירה בית חנון בצפון הרצועה". עוד נאמר כי מטוסי חיל האוויר חגים באינטנסיביות מעל שמי הרצועה וכי אין נפגעים באירוע. עוד קודם לכן דווח כי צה"ל ביצע ירי טנקים לעבר בית חאנון שבצפון הרצועה, שהגיע בעקבות נפילה בסמוך לבית בלב שדרות. בזירת האירוע טופלו שלושה נפגעי חרדה, אך לא היו נפגעים בגוף.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי מדובר בירי שבוצע ע"י ארגון סורר ולא של החמאס. לאחר מכן, ארגון "אחפאד א-צחאבה", המציג את עצמו כסניף עזה של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), נטל אחריות על שיגור הרקטה וכתב ברשתות החברתיות: "שיגרנו טיל 168 מ"מ לכיוון ההתנחלות היהודית שדרות הנמצאת על אדמת המוסלמים בשעה 10:20. השבח לאל, השיגור הצליח והפגיעה הייתה מדויקת". עוד נמסר כי הירי מגיע "כחלק מהג׳יהאד הנמשך נגד היהודים אויבי האל, וכנדמה לדם ולכבוד של אחינו ואחיותינו באזור בית אל-מקדס. היהודים לא יהיו בטוחים על אדמת המוסלמים, כל עוד אנו נושמים".