חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי הוזמנו היום (חמישי) להגיע ביום שני הקרוב לצורך מתן עדות בפרשת השחיתות בבל"ד. הפרשה עלתה לכותרות לפני כשבועיים וחצי עת פשטה המשטרה על מספר זירות וביצעה חיפושים, בין היתר במטה המפלגה בנצרת. בנוסף, עיכבה המשטרה לחקירה למעלה מ-20 חשודים מאזורים שונים בארץ, בהם בכירים ופעילים במפלגה בחשד למעורבות בביצוע שורת עבירות מרמה בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגה ושימשו למימון פעילותה. 



בפעילות שבוצעה במשך החקירה הסמויה והגלויה, נטלו חלק כוחות ממספר מחוזות ויחידות של משטרת ישראל וכן מהיחידה לפיקוח על נותני שירותי מטבע במשרד האוצר. על פי החשד, מיליוני שקלים שהושגו לכאורה ממקורות שונים בארץ ובחו"ל, דווחו במרמה ככספים שמקורם בתרומות ממאות רבות של תורמים בארץ.



עוד טענה המשטרה, כי המעורבים חברו לגיוס כספים ולהסתרת מקורם ומסלולם, תוך ביצוע שורת עבירות שבמרכזן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות ועוד.



חברי בל"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חברי בל"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"רדיפה פוליטית כלפי המגזר הערבי"


בעקבות חשיפת החשדות, קיימו לפני כשבועיים בבל"ד מסיבת עיתונאים בה טענו חבריה כי "מדובר ברדיפה פוליטית". לדבריהם, "הגל הזה מיועד להטיל טרור ומורא על הציבור הערבי ועל הפעילות הפוליטית שלו, כי אנחנו יודעים מניסיון רב שנים איך מטפלים כביכול בהאשמות המופנות כלפי הציבור הערבי".



ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה, שבעבר שימש חבר כנסת מטעם חד"ש, אמר אז במסיבת העיתונאים: "נהוג שהמבקר קורא למפלגה לתת תשובות ואחר כך לתקן את הליקויים, ואם זה לא מסתדר, הוא מטיל קנס. אבל מכאן ולהפוך את זה לפשיטות קומנדו - לא היה לדבר הזה אח ורע. הפרשנות היחידה היא המשך הרדיפה כלפי הציבור הערבי, כלפי זכותו לפעול פוליטית מחוץ לכלוב ולקופסה של הקונצנזוס הציוני".