יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) אושפז היום (חמישי) בבית החולים ברמאללה ושוחרר לביתו כשמצבו טוב. לפי עדכון של הרופא מבית החולים, "הנשיא אושפז היום לבדיקות שגרתיות, ביצענו צנתור לב והתוצאות נראות נורמליות, הוא יעזוב את בית החולים בשעות הקרובות". בתוך כך, מקור פלסטיני מסר ל"מעריב", כי יושב ראש הרשות הועבר לבית החולים מהמוקטעה, לאחר שלא חש בטוב, ושם הוחלט לערוך לו צנתור. דוברו, נביל אבו רודיינה הכחיש פרסומים ברשתות החברתיות, כי אבו מאזן במצב בריאותי לא טוב, או שמצבו הידרדר ומסר בהודעה. "הנשיא מחמוד עבאס ערך בדיקות רפואיות בבית חולים ברמאללה, ובהן נמצא שמצבו תקין לחלוטין", אמר.



גם מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הצטרף להודעות והדגיש כי מצבו של יו"ר הרשות הוא טוב. בשעות אחר הצהריים הוא כבר שוחרר מבית החולים. ברשתות החברתיות הפלסטיניות, בעיקר ברצועת עזה, היו דיווחים על "מותו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, וסגירת המוקטעה".

מצבו של יו"ר הרשות מלווה בעליות וירידות בתקופה האחרונה, רק בנובמבר 2015 דווח בתקשורת המצרית כי הוא הועבר לבית חולים בשל הידרדרות במצבו. מקורות במצרים אמרו אז כי עבאס הועבר לקבלת טיפול בבית החולים "מצריים הבינלאומי" בשל הידרדרות במצבו הרפואי. הוא עזב את בית החולים למרות דרישת הרופאים שיישאר להשגחה.



דעת הקהל ברשות הפלסטינית מצויה לרעתו של אבו מאזן בימים אלו, לאור השתתפותו בהלוויה של נשיא המדינה שמעון פרס ז"ל שגררה אחריה תגובות רבות בשטחי הרשות הפלסטינית, וברובן מדובר היה בביקורת נוקבת. קריקטורות ארסיות, קריאות "בוגד" ואף דרישה להתפטרותו מתפקיד יו"ר הרשות היו רק חלק מהדברים שהוטחו כלפיו.



קריקטורה נגד אבו מאזן שהופצה באתר שאהב
קריקטורה נגד אבו מאזן שהופצה באתר שאהב



קריקטורה מפי המאייר מואמן אל-חילו, בה נראה אבו מאזן מתפלל בכותל המערבי, כשהוא לבוש במדי צה"ל, פורסמה באתר "שאהב" המזוהה עם החמאס ומשם הופצה רבות בכלל הרשתות החברתיות. תא הסטודנטים של ארגון הפת"ח, באוניברסיטת ביר זית, קרא לאבו מאזן לפרוש מתפקידו, ואף להתנצל בפני העם הפלסטיני על הפשע שביצע. בנוסף לכך, הפלסטינים התייחסו לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו התעלם מנוכחותו, וכי שר החינוך נפתלי בנט הביע תמיהה על הישראלים שעמדו בתור כדי ללחוץ את ידיו.



לעומת התגובות הנזעמות, היו קולות נוספים ברשות הפלסטינית שהגנו על הביקור, מסיבות טקטיות בעיקר. דובר הפת"ח אוסאמה קוואסמי, אמר כי אבו מאזן פעל מ"מניעים לאומיים", והוסיף כי "אבו מאזן הוא שתובע את פושעי המלחמה הישראלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי, והודף את כל הלחצים והאיומים שנועדו להוביל לחידוש המשא ומתן בתנאיו של ראש הממשלה נתניהו". בכיר פלסטיני נוסף טען, כי אם אבו מאזן לא היה מגיע, ממשלת ישראל הייתה מנצלת זאת לתעמולה.



קול מפתיע נשמע דווקא מצידו של חאלד חאלדי, איש חמאס שכתב בפוסט שלו כי "למרות עקרונותיו השפלים של עבאס, בכנות מדובר באדם אמיץ, שלא הייתה לו בעיה להביע את עמדתו בצורה גלויה, בניגוד לרבים אחרים שאצלם אחד בפה ואחד בלב".