עיני העולם מתמקדות במדינת פלורידה, שעתידה להיפגע בשעות הקרובות על ידי סופת ההוריקן מת'יו, העושה דרכה מהאיים הקריביים. המרכז הלאומי לחקר הוריקנים של ארצות הברית העלה את עוצמת הסופה לדרגה 4 ואמר כי היא מתקדמת במהירות של 220 קמ"ש. נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז על מצב חירום במדינה, מה שיאפשר לממשל הפדרלי לתאם את פעולות הדרושות כדי להתמודד עם תוצאות הסופה. 



בינתיים, גבתה הסופה את חייהם של יותר מ-140 בני אדם, רובם בהאיטי. רבים מההרוגים נפגעו מעצים, חפצים שעפו ונהרות שעלו על גדותיהם. "יש נזק רב לקהילות והצפי הוא שמאות נהרגו ורבים נוספים נפצעו", אמר אנזו די טרנטו, ראש משרד האו"ם לסיוע הומניטארי בהאיטי. לדבריו, היה נזק רב לסביבה, החקלאות ומערכות המים. 

די טרנטו הוסיף כי התשתיות במדינה נפגעו קשות. "בתי ספר, בתי חולים ותחנות משטרה, כל מה שהיה בנתיב ההוריקן נפגע מעוצמת הרוח". 

עדיין לא ברור אם פלורידה תיפגע ישירות, או שהסופה תעבור לאורך החוף. המרכז לחקר ההוריקנים הרחיב את האזהרה שלו צפונה לדרום קרוליינה - שטח הכולל יותר מ-12 מיליון בני אדם. כבישים בפלורידה, דרום קרוליינה וג'ורג'יה עמוסים במכוניות ובתחנות הדלק וחנויות האוכל אזל המלאי.



מושל פלורידה, ריק סקוט, אמר כי הסופה עלולה להיות "קטסטרופלית", אם היא תפגע ביבשה ישירות וקרא למיליון וחצי תושבים להתפנות מבתיהם. "אם אתם לא רוצים להתפנות, אנא חשבו על כל האנשים שנהרגו", אמר סקוט במסיבת עיתונאים, "הזמן אוזל".



המושל הוסיף כי מיליוני בני אדם צפויים להישאר ללא חשמל בעקבות הרוחות העזות וכי הגלים עלולים להגיע לגובה של 2.7 מטרים. "אל תלכו לחוף, אתם תיהרגו", אמר.