חילופי ההאשמות בין וושינגטון למוסקבה בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה נמשכו בסוף השבוע: מזכיר המדינה ג'ון קרי דרש לפתוח בחקירה רשמית נגד רוסיה וסוריה בגין פשעי מלחמה. "רוסיה והמשטר בסוריה חייבים לעולם יותר מאשר רק הסבר מדוע הם ממשיכים להפציץ מתקנים רפואיים, בתי חולים וילדים", אמר קרי במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק ארו. "אלו פעולות שמתחננות לחקירה נאותה של פשעי מלחמה. לרוסיה ולמשטר הסורי יש אסטרטגיה של הטלת טרור על אזרחים ושל הרג כל אדם שנמצא בדרך למטרות הצבאיות שלהם".



השר הצרפתי צפוי להציג במועצת הביטחון תוכנית חדשה להפסקת אש בסוריה, שתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לעיר חלב הנצורה. אולם סגן שר החוץ הרוסי גנאדי גטילוב כבר הודיע כי התוכנית אינה מקובלת על מוסקבה. שלשום אישר הפרלמנט הרוסי "פריסה ללא הגבלת זמן" של כוחות רוסיים על אדמת סוריה, מה שיאפשר את הישארותם במדינה המדממת גם לאחר סיום מלחמת האזרחים, אם וכאשר יגיע.



כזכור, בגלל הפצצות של רוסיה ושל המשטר בסוריה, הקפיאה ארה"ב את השתתפותה בערוצי התקשורת עם רוסיה, שהוקמו כדי להפסיק את הטבח במדינה. רוסיה הקפיאה את הסכם הגרעין עם ארה"ב על השמדת פלוטוניום בשני הצדדים בגלל מה שהגדירה כ"פעולות לא ידידותיות" של וושינגטון. מדובר בהסכם שנחתם בשנת 2000 בין פוטין לנשיא ארה"ב דאז ביל קלינטון, ולפיו המעצמות ישמידו 68 טונות פלוטונים כדי להקטין את כושר הייצור של נשק גרעיני.