השר גלעד ארדן הגיע לזירת הפיגוע בירושלים, ולאחר הערכת מצב ראשונית, אמר היום (ראשון) לאחר הפיגוע: "בהחלט מדובר באירוע קשה, חמור ביותר. זהו אירוע שהתנהל במספר זירות. אני רוצה לאחל החלמה לכל הפצועים באירוע הזה. אנחנו בכל הערכות המצב, ואני קיימתי אישית כמה כאלה בימים האחרונים, לא היו התרעות, אבל בגלל העלייה ברף ההסתה, ייתכנו בגלל זה. 

"הפריסה בירושלים תוגברה באלפי שוטרים לקראת השוטרים, בכל מקום מוצבים שוטרים, גם במקרה הזה, למרות האירוע והמהירות שבו הוא התרחש, הם הצליחו להגיב. היתה פעולה מהירה מאוד, חתרו למגע באופן אמיץ, וחסכו חיים נוספים רבים, שעלולים היו להיפגע בגלל המחבל הארור הזה. המחבל נושא תעודה כחולה, הוא לא צריך להגיע מיהודה ושומרון". 
"ירושלים מתוגברת באלפי שוטרים, מתמקדים בכל מי שידע, זה כרגע מה שהמשטרה מתמקדת בו, ככל שיהיה צורך כדי להגביר את האבטחה, אנחנו נקבל החלטות בימים ובשעות הקרובות, היתה ירידה משמעותית בשבועות האחרונים, גם בהתרעות, גם בפיגועים, בזכות הפעילות של כוחות הביטחון, ונעשה הכל, כדי שהביטחון ישרור לקראת החגים הקרובים. 

"אחד הדברים המרכזיים, זה ההסתה ברשתות, זה משפיע, זה מוציא אנשים מהרחובות, ואני אומר שוב לפייסבוק וחברות האינטרנט, יש לכם אחריות ישירה, בעקבות לחץ ברחוב הפלסטיני, פותחים מחדש דפי הסתה שנסגרו, זאת שערורייה. אבל כשאנחנו מדברים על כלי נשק במגזר, שאנחנו מדברים על הצורך לשמור על נשקים, כל אלה קורים לפני וצריך למנוע את זה. 

ברקת: "לא ניכנע"; אלשיך: "היה גל של הסתה"

"מי שמתמודדים עם זה בסופו של דבר אלה כוחות הביטחון, שמקריבים את חייהם, וגם היום הם עשו זאת. ברור שזאת הכוונה של המחבל ושל ארגוני הטרור, לפגוע בתחושת הביטחון לקראת הימים הנוראיים. הזכויות שלנו על ארץ ישראל מתחילות בירושלים, ואני אומר לכל אזרחי המדינה שמגיעים לעיר, כל אמצעי הביטחון ננקטים. כל הכוחות מתוגברים, מדובר על דפוס פיגוע, והוא תושב העיר, אין 100 אחוז יכולת, מה שכן זה לעשות את הכל לפני, לתת מענה מהיר, וזה מה שחשוב. נבדוק אם יש יכולת או צורך ברשתות החברתיות. כולל מעצרי מנע, כולל הרחקות מהעיר העתיקה וננקוט בימים האחרונים".
זירת הפיגוע. צילום: מרק ישראל סלם
זירת הפיגוע. צילום: מרק ישראל סלם


ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בעקבות הפיגוע היום: "שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לא ניכנע ונמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור ובהסתה הפרועה. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ונטרלו את המחבל ומבקש לחזק אותם בעבודת הקודש שהם עושים במהלך כל השנה ובמיוחד כעת בתקופת החגים. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים ולהמשיך בשגרת החיים במהלך חגי תשרי תוך ערנות מקסימלית ואחריות".

ניצב המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר בזירה: "זה היה פיגוע קשה, מטבע הדברים שמדובר על פיגוע ירי, יש יותר נפגעים, אנחנו פרוסים בירושלים, בוודאי ובוודאי לקראת החגים. לא מפתיע שמנסים לבצע פיגועים ולהפר את שלוות החגים, כדי לצמצם את המורל. 
 
"הציבור חזק ויודע לחזור לשגרה, וסומך על המשטרה, שגמרה את האירוע הזה בזמן קצר מאוד, לאחר תחקיר ראשוני מתברר כי תוך 3-4 דקות חוסל המחבל, בצורה רכובה ואחרת. יכולנו להגיב בגלל הצפיפות. אני קורא לציבור, מצד אחד לגלות עירנות על כל דבר חריג, להתקשר למשטרה על כל אירוע, אך לא לשנות את שגרת החיים, כמו כדורגל ואחרים, אין שינוי כרגע, בוודאי ובוודאי לא לצמצם ירושלים , אנחנו ערוכים לתת לזה מענה. 
 
"לא מדובר בשינוי מצב, אחרי כל פיגוע, יש נטייה של חיקוי לפיגועים אחרים, אין שינוי בהערכת המצב. אנחנו נעדכן את הציבור אחרי צו איסור הפרסום. היה גל קצר של הסתה. כל הזמן יש הסתה. היה ערב החג גל נוסף כזה. אנחנו מטפלים בזה, וגם משפשפים בפעילות אפקטיבית. לא פשוט לטפל בהסתה ברשת, אבל בגלל שהיא משפיעה, ובגלל שהיא גורמת לאווירה, אנחנו מטפלים בה, לא מדובר בשינוי מצב. טיפול בהסתה זה כל מה שקשור בעבודה מול מנהלי הרשתות, וכמובן, כל מי שבאופן פעיל מסיתים".