החשוד שביצע הבוקר (ראשון) את פיגוע הירי בירושלים, בו נרצחו אשה כבת 60 ושוטר יס"מ, מוכר לרשויות אכיפת החוק בישראל. המחבל, בן 39 מסילואן, היה אמור היה להתחיל לרצות היום עונש של ארבעה חודשי מאסר, בגין תקיפת שוטר. מכתב האישום עולה כי באפריל 2014 ניסה המחבל לחדור מחסום משטרתי בהר הבית. אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום ובתגובה חבט המחבל בפניו באגרוף. השוטר ניסה להשתלט עליו כאשר הוא משתולל ומקלל את השוטרים. לאחר שנאזק ונעצר, הוא הובל לניידת שם אמר לשוטר "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש".



הפרקליטות ייחסה לו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וכאמור, נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר.



בעבר נידון המחבל לשנת מאסר בגין ביצוע עבירות של הסתה לאלימות או לטרור ושמונה עבירות של תמיכה בארגון טרוריסטי, בגין פרסומים ב-facebook. ב-2015 הוגש נגדו כתב אישום, ובו 14 סעיפים אישום, בהם נטען כי פרסם בחשבון קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון בישראל, וכן פרסם תכנים מסיתים, בתקופה המתוחה שבה אירעו חטיפת ורצח שלושת הנערים גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ומבצע "שובו אחים", חטיפת ורצח הנער מוחמד אבו-חדיר ומבצע "צוק איתן". 



פרקליטות מחוז ירושלים חתמה עמו על הסדר טיעון, לפיו יודה בביצוע 12 עבירות של הסתה לאלימות או לטרור ותמיכה בארגון טרור. ביולי 2015 הוא הורשע בבית משפט השלום בירושלים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור עליו עונש של בין 15 ל-30 חודשי מאסר. אולם השופט, מרדכי כדורי, סבר כי יש להתחשב בפרק הזמן הממושך שהנאשם ישב במעצר וגזר עליו שנת מאסר וכן הורה לחלט את מכשיר הטלפון הנייד, באמצעותו פרסם את דבריו. 



בנוסף, בחודש יולי השנה הוצא צו בחתימת מפקד מחוז ירושלים המונע מהמחבל גישה להר הבית.


 


צו הרחקה נגד המחבל מהר הבית
צו הרחקה נגד המחבל מהר הבית