התמיכה במחאת עובדי ההוראה מתרחבת: מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה היום (שני) כי היא תומכת במאבק המורים, שטוענים כי רבים מהם קיבלו את משכורת חודש ספטמבר עם טעויות בחישוב השכר, המגיעות להורדת אלפי שקלים מהמשכורת.



"תופעה זו היא פגיעה מזלזלת בזכותם של המורים, מחנכי דור העתיד, להשתכר בכבוד, וביכולתם לחנך בצורה מיטבית את התלמידים בישראל", נמסר ממועצת התלמידים הקוראת לקיים משא ומתן עם משרד החינוך.
חנן יזדי, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית אמר כי "לא ייתכן לפגוע בכבודם ובפרנסתם של מחנכינו, יש לפתור את הבעיה אחת ולתמיד כדי להבטיח תעסוקה הולמת לאנשים שנותנים את כל זמנם ומרצם למען החינוך בישראל. אנחנו צריכים להביא לסיום המאבק במהירות בצורה המכבדת את כל הצדדים״.
 

תביעת ענק בדרך

תמיכת מועצת התלמידים והנוער מגיעה לאחר שבבוקר גם פורום ועדי ההורים היישובים הודיע כי הוא תומך במאבק. יו"ר הפורום, פז כהן, התייחס למחאת עובדי ההוראה: "אנחנו תומכים במאבק הצודק של עובדי ההוראה בדרישה לקבלת שכר מלא ובזמן. המאבק לחינוך טוב ואיכותי הוא מאבק של הורים ומורים יחד. יד ביד נתחיל משכר הוגן למורים, תנאי עבודה הולמים וחיזוק השותפות במשולש הורים מורים ותלמידים".
ממטה מאבק עובדי ההוראה נמסר בתגובה: "זהו מהלך איחוד היסטורי. לראשונה מאבק מאוחד של עובדי ההוראה ביחד עם מועצת התלמידים והנוער הארצית ופורום ההורים הארצי ללא איגודים וללא אינטרסים". 
במקביל, ארגון המורים העל יסודיים הודיע כי הוא מגיש תביעת ענק נגד משרד החינוך, על פגיעה בשכר המורים. רן ארז, יו"ר הארגון, קרא למורים להצטרף לתביעה באמצעות מזכירי הסניפים.