חננאל מק, אביה של השופטת חגית מאק קלמנוביץ', אותה האשים היום (שני) חבר הכנסת יהודה גליק בכך ש"דם ההרוגים בפיגוע שלשום בירושלים על ידיה", שלח מכתב נזעם לח"כ גליק בו דרש ממנו להתנצל בפומבי על דבריו. במכתב ששלח בדוא"ל לח"כ גליק כתב האב הזועם: "אני מכיר ומוקיר עד מאוד את אביך וכן את אמך משכבר הימים. משום כך אני רואה בך התגלמות הכינוי חומץ בן יין. ואכן, חומץ בן יין כמוך מסוגל לערב מין בשאינו מינו ולפרסם את חרפתו ואת עזות המצח שלו בראש חוצות".



"בצד הביזיון שרכשת לעצמך בצדק ביזית גם את כנסת ישראל ואת חבריך לדרך. למרות כל אלה אני בטוח שאתה יודע מה שאמרו חכמים בדבר חלותה של כפרת יום הכיפורים ואת הנובע מכך באשר לחובתך האישית כלפי בתי, השופטת חגית מאק קלמנוביץ' ובייחוד באשר לחובתך להתנצל ברבים על דבריך המכוערים, וה' הטוב יכפר בעד", כתב האב ואיחל לגליק שנה טובה וגמר חתימה טובה.



התנצל בלחץ שרת המשפטים


בתגובה כתב לו ח"כ גליק: "קראתי מכתבך בעיון רב ולצערי לא מצאתי בו טענה עניינית אחת שאוכל להתייחס אליו. בניגוד למכתבך הרי שהפרסום שלי היה מנומק לחלוטין וכלל עובדות. ניתן להתווכח עם הדברים בצורה עניינית ומכובדת, אינני חף מטעויות, אבל כשהמכתב כולו השתלחות אין בידי דרך להתמודד".



גליק הוסיף כי מותר לבקר שופטים, "כעיקרון שופטים אינם חפים מטעויות ומותר למתוח עליהם ביקורת ואף ביקורת נוקבת. הדברים שלי נכתבו בכאב רב וביטאו צער על השפלה ועלבון שספגתי מבתך לחלוטין לא בצדק. את הסבל שמרתי בבטני זה זמן רב גם אחרי שבעקבותיו היה ניסיון לרצוח אותי. הבוקר הוא פרץ החוצה בעקבות סערת נפש עזה", הוסיף גליק.



יהודה גליק מבקר לראשונה מאז הפציעה בהר הבית
יהודה גליק מבקר לראשונה מאז הפציעה בהר הבית



הוא כתב עוד לחננאל מק כי "אם בתך תרצה להתקשר אליי ולהתנצל בפניי הרי שהיא מוזמנת לעשות כך ואהיה מוכן לשקול אפשרות לקבל את התנצלותה. אם תעיר הערות ענייניות על דברים אשמח להתייחס עניינית. כל עוד דבריך כוללים רק השמצות אסתפק באיחולי שנה טובה לכל ולבתך ולכל משפחתך".


 


יש לציין כי ח"כ גליק הביע את התנצלותו על חלק מהדברים שנאמרו לאחר ששרת המשפטים, איילת שקד דרשה זאת ממנו. "מערכת המשפט בישראל אינה חפה מביקורת, ואפילו ביקורת נוקבת. אבל איש אל יהין להרים ידו ולפגוע במערכת זו או במי מעובדיו" כתב גליק בהתנצלותו בפייסבוק והוסיף כי "לולא מערכת המשפט, ישראל תיהפך לאנרכיה חלילה. מערכת שמקבלת ביקורת היא מערכת חזקה ולא חלשה. הביקורת שמתחתי הבוקר השתדלה להיות עניינית אך השתמשתי בביטוי שלא היה מן הראוי להשתמש בו ואני מצר על כך".