פעוט כבן שנתיים ממגדל העמק ננשך הערב (שני) בראשו על ידי כלב צייד מסוג רידג'בק. מצבו הוגדר בתחילה קשה אך לאחר טיפול ראשוני בבית החולים רמב"ם מצבו התייצב ומוגדר כעת בינוני. סמוך לשעה שמונה בערב נמסר למד"א מרחב גלבוע על הפעוט שננשך על-ידי כלב והובא לתחנת מד"א במגדל העמק. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו באמבולנס לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב קשה וסובל מפצעי נשיכה בראשו.



חובש בכיר במד"א, יוסי אקריש, שטיפל בילד סיפר: "הגיעו אלינו לתחנת מד"א בני המשפחה כשפעוט כבן שנתיים וחצי בזרועותיהם, הוא היה בהכרה מלאה עם סימני נשיכה בראשו. לדברי בני המשפחה התינוק ננשך על-ידי כלב רידג'בק של השכנים. הענקנו לפעוט טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במצב קשה ויציב לבית החולים רמב"ם בניידת טיפול נמרץ". לאחר מכן כאמור נמסר ממנהל חדר המיון ברמב״ם, ד"ר האני באחוס, כי התינוק בהכרה ומצבו יציב. "הוא מטופל על-ידי פלסטיקאי ומוגדר במצב בינוני".



רידג'בק. צילום: ויקיפדיה
רידג'בק. צילום: ויקיפדיה



הרידג'בק הוא סוג של כלב צייד שמוצאו מזימבבואה המוגדר בעל תכונות מיוחדות ובין היתר ידוע ככלב שיודע לצוד אריות. ממדיו גדולים וסימן ההיכר שלו הוא פס ארוך של שיער במרכז הגב שכיוון צמיחתו הפוך מכיוון צמיחת השיער של יתר הגוף. בשיאו, מגיע הכלב למשקל של 45 קילוגרם ולגובה 68 סנטימטרים.