גל הפליטים באירופה יוצר תופעות שהרשויות לא חשבו שיתקלו בהן: משטרת גרמניה פרסמה כי זוג פליטים ניסה למכור את ילדתם הפעוטה בת ה-40 יום באתר המכירות eBay תמורת 5,000 יורו. המשטרה פתחה בחקירה לאחר שקיבלו ידיעה על מודעה שעלתה באתר. התינוקת שפורסם במודעה כי שמה מאריה, נמסרה למחלקת לשמירה על ילדים במשטרה המקומית בדואיסבורג, שם נמצאים פליטים נוספים. לדברי המשטרה, גולשים נוספים עשו שימוש באותו חשבון ה-eBay אך היו ראיות מהימנות כי החיבור נעשה על ידי החשודים.



דובר מטעם חברת eBay פייר דו בויס מסר: "אם זו בדיחה או אם הם התכוונו ברצינות לא בדקנו בהתחלה, כי מיד חסמנו את החשבון כדי שלא יוכלו להשתמש בו. זו מודעה חסרת טעם והשארנו למי שפרסמו אותה לסבול מההשלכות של המעשים שלהם. בעבר, חלק מהודעות דומות התבררו כמעשי קונדס ואנחנו מקווים שזה מקרה הדומה. מצד שני, הייתה תמונה באתר ואנחנו מקווים ששלומה של התינוקת בסדר". ההורים שתוארו על ידי המשטרה כ"פליטים" נלקחו לחקירה בחשד לסחר בבני אדם. 



תינוקת. אילוסטרציה. צילום: אינג'יאימג
תינוקת. אילוסטרציה. צילום: אינג'יאימג



אין זו הפעם הראשונה שמפורסמת ב-eBay מודעה ביזארית למכירה: לפני כשנה, פרץ צעיר בן 23 למוזיאון רפואי וגנב משם מוחות בני אדם ששומרו בצנצנות ורקמות אנושיות אותן הוא מכר באתר המכירות. הצעיר, דייויד צ'ארלס מאינדיאנאפוליס הודה בשישה סעיפי אישום הכוללים קבלת רכוש גנוב ופריצה בבית המשפט המחוזי שם דנו אותו לשנת מעצר בית ושנתיים על תנאי, כך אמר דובר התובע המחוזי אנת'וני דיר.
צ'ארלס נעצר בדצמבר 2013 אחרי שאדם מסן דייגו רכש שש צנצנות ובהן מוחות אדם תמורת 600 דולרים ב-eBay. הרבה מהפריטים שצ'ארלס מכר התגלו כשהגבר מסן-דייגו גילה שהפריטים שרכש תואמים לאלו שנגנבו מהמוזיאון לאחר שבדק את העניין באינטרנט.