איך ארגון בינלאומי המסונף לאו"ם קלקל לעצמו ובמו ידיו הביך את המוניטין האנטי־ישראליים שלו? קשה להאמין, אבל זה קרה. זה צפוי, מקובל ואפילו הפך ללגיטימי שארגון המסונף לאו"ם מקבל החלטות נגד ישראל. זה לא נורא ובוודאי שלא חמור כמו שזה אולי מצטייר. להחלטות האלה אין שום משמעות אופרטיבית וגם מהבחינה ההצהרתית - השפעתן מפוקפקת ומתפוגגת כעבור שעות אחדות. אבל אחרי הצהרה כה אווילית כמו זאת שהתקבלה אתמול, הטוענת כי לא קיים קשר בין הדת היהודית לבין המקומות הקדושים בירושלים, החלטות שאונסק"ו תקבל בעתיד - לרבות אנטי־ ישראליות - ייראו מגוחכות ומנותקות. זאת החלטה שמגחכת את אונסק"ו ומרוקנת כל קמצוץ של היגיון ממהלכיו. 

גם בלי ההחלטה הזאת, המוניטין של אונסק"ו, אפילו בקרב דיפלומטים במרכז האו"ם בניו יורק, אינם מחמיאים בלשון המעטה. מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, הייתה אחת משש הנשים שהגישו מועמדותן לכהונת מזכ"ל האו"ם. אם היא נתנה ידה להחלטה כל כך הזויה, אפשר להבין מדוע מועמדותה נפסלה ונדחתה כבר בהתחלת הליכי השימוע שנעשו למועמדים. 
מוטב ועדיף היה שישראל תעמוד מן הצד ותניח לאונסק"ו לאשר את ההחלטה שמזיקה, מביכה ומביישת את אונסק"ו מאשר עושה משהו לישראל.