סערת הקלטת שככה? שלושה שבועות לבחירות בארצות הברית והמועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מחזיקה ביתרון של 4% בלבד מול יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, כך לפי סקר של ה"וושינגטון פוסט" ורשת הטלוויזיה ABC שהתפרסם הלילה (ראשון). לפי הסקר, 47% יצביעו לקלינטון ו-43% יבחרו בטראמפ. השאלון נערך באחת התקופות הסוערות ביותר במועמדותו של טראמפ, לאחר פרסום הקלטת בה דיבר על ניצול מיני של נשים והטענות של נשים רבות שהאשימו אותו בהטרדה מינית.


עוד עלה מהנתונים, כי שבעה מתוך 10 מהמשיבים מאמינים כי טראמפ ככל הנראה התנהג באופן מיני ולא הולם כלפי נשים בניגוד לרצונן. עם זאת, סערה זו משפיעה בצורה מינורית בלבד על התמיכה בו. לא ברור האם הפער בין השנים ימשיך להצטמצם, אך בינתיים נדמה שההכחשות החוזרות של טראמפ מסייעות לו.

רק אתמול טען טראמפ: "אני הקורבן" כשהתייחס לשורת הנשים שטענו כי הוא הטריד אותן מינית בעבר. הוא הכחיש נמרצות את הסיפורים שדווחו בהרחבה בתקשורת וטען כי מדובר בהמצאות ו"מסע רצח אופי מתוכנן". כמו כן, איל ההון האשים את המיליארד המקסיקני קרלוס סלים, כי הוא משתמש בעיתון הניו יורק טיימס, שבו יש לו אחזקות, "על מנת לקבוע את תוצאות הבחירות". 

הסערה שככה? טראמפ. צילום: רויטרס



בעצרת בחירות שקיים בצפון קרוליינה, אמר טראמפ לבוחריו כי "סלים, כפי שאתם יודעים, מגיע ממקסיקו. הוא נתן מיליוני דולרים לקלינטונים ולמיזם שלהם. כתבים בניו יורק טיימס - הם לא עיתונאים, הם לוביסטים עבור קרלוס סלים וקלינטון. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אנחנו לא יכולים לאפשר להם לקבוע את תוצאות הבחירות האלה". טראמפ הדגיש בדבריו כי "אני קורבן של אחת ממערכות ההשמצות האדירות בהיסטוריה של המדינה שלנו. מספיק שחמישה אחוזים או עשרה אחוזים יאמינו למה שהם שומעים ואנחנו נפסיד בבחירות".

למרות דבריו, נשים נוספות טענו בסוף השבוע כי דונלד טראמפ הטריד אותן מינית. בין הנשים גם סאמר זרבוס, מתמודדת לשעבר בעונה החמישית של תוכנית הריאליטי "המתמחה", שטראמפ הנחה. במסיבת עיתונאים ביום שישי תיארה זרבוס כיצד ניסה המועמד הרפובליקני לטענתה לנשק אותה בכפייה במלון בבוורלי הילס לפני תשע שנים. עוד טרם דבריה, אישה נוספת בשם קריסטין אנדרסון, טענה בעיתון הוושינגטון פוסט כיצד לפני 20 שנה, תפס טראמפ באיבריה הצנועים כאשר עבדה כדוגמנית במועדון במנהטן.