אחרי עשרות שנים, חזרה הבוקר (ראשון) רכבת העמק לפעולה מסחרית. הרכבת, שאורך המסילה שלה 60 קילומטרים, מחברת בין בית שאן לעפולה, כפר יהושע, כפר ברוך-מגדל העמק וחיפה. זמן הנסיעה בין בית שאן לחיפה אמור להימשך פחות משעה והתדירות תהייה של שתי רכבות בשעה. הצפי הוא לאלפי טון של מכולות שיועברו מנמל חיפה לתחנת בית שאן ומשם למסוף הגבול נהר הירדן ומשם למדינות ערב . תוואי המסילה מתבסס על זה הישן, שחדל לעבוד לפני 64 שנים. 

בהשקעה של כ-4 מיליארד שקלים הונחו המסילות בחודשים האחרונים, הוכשרו כל העובדים ואוישו התחנות בקופאיות וסדרנים. עד נובמבר, הנסיעות בקו תהיינה חינמיות לציבור הרחב. 

דוד אביסר, נהג הקטר הראשון של רכבת העמק החדשה, הבוקר. צילום: דוברות רכבת ישראל
במעמד מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, ובהובלתו של נהג הקטר דוד אביסר, נחנך הקו המסחרי. דוד ונריה מעפולה השכימו קום כדי להיות חלק מההיסטוריה ולנסוע בנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. ״אנחנו מקווים שבעתיד, כשנרצה לעלות לרכבת נתקשה למצוא מקומות ישיבה. עומס פירושו חיים בעמק וזו השאיפה שלנו ושל אלה שהשקיעו כאן מיליארדים. העמק חייב להיות חלק מהמדינה ותושבי ישובי העמק צריכים להרגיש את זה״, אמר המנכ"ל. 

בחודש אוגוסט האחרון השתתף שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת מבחן של הקו ואמר: "היו רגעים קשים מאוד בדרך, היו הרבה קטני אמונה שלא חשבו שצריכה להיות כאן רכבת, אבל הנה היא נוסעת והיא תביא לתנופה לכל האזור. הרכבת תהייה גשר של שלום בין נמל חיפה לירדן ומדינות ערב המתונות והיא תעביר סחורות רבות ותגרום לפיתוח העמק ואני ממליץ לכם - תבואו לגור כאן, זמני הנסיעה מתקצרים".