הרוג בפיצוץ בתל אביב


בערב החג (ראשון) סמוך לשעה 17:20, דווח על פיצוץ רכב ברחוב לה גוארדיה בשכונת יד אליהו שבתל אביב. נהג הרכב, איש העולם התחתון בן 50 מיפו, ששמו עדיין אסור בפרסום, נהרג במקום מעוצמת הפיצוץ. פרמדיק מד"א דודו סויסה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בתוך רכב שהתפוצץ גבר מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו במקום".

חבלני משטרה ביצעו סריקות ואספו בזירה ממצאים, ראיות ועדויות. בשעות הערב הודיעה המשטרה כי פיצוץ המטען נגרם ככל הנראה מ"תאונת עבודה" בעולם התחתון. עדיין לא ברור לשם מה המטען היה מיועד ומה הנסיבות שגרמו לפיצוצו הלא מתוכנן.

הרכב לאחר הפיצוץ. במזל, החניון לא היה עמוס ולא היו נפגעים בלתי מעורבים. צילום: דוברות המשטרה

למרבה המזל, בשעת הפיצוץ לא היו כמעט כלי רכב במגרש החנייה הגדול ולא נפגעו אזרחים בלתי מעורבים. מעוצמת הפיצוץ, חלקי רכב עפו לכל עבר ברחוב לה גוארדיה הסואן, בחניון שביום חול רגיל בשעות היום בדרך כלל מלא. כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד המחוז ומפקד המרחב הגיעו לזירה וקבעו כבר בשלב ראשוני כי מדובר באירוע על רקע פלילי.

החלה המערכה על מוסול 

נקודת ציון במלחמה נגד דאעש: עיראק הודיעה רשמית היום (שני) לפנות בוקר כי החלה במבצע לכיבוש "בירת המדינה האסלאמית", העיר מוסול. לפי הדיווחים מעיראק, דאעש כבר סופג אבדות משמעותיות בקרב, המגובה במטוסים של הקואליציה המערבית נגד דאעש, בהובלת ארצות הברית. 
"פעמון הניצחון כבר צלצל, אנחנו בדרך לשחרר יותר ממיליון תושבים מהברוטליות והטרור של דאעש", אמר בהצהרה בטלוויזיה חיידר על-עבאדי, ראש ממשלת עיראק.


כוחות עיראקיים ואמריקאים התכוננו לקרב חודשים, והוא נחשב נקודת שיא במערכה לכיבוש מחדש של שטחים עליהם השתלט דאעש. 


מטה של המפלגה הרפובליקנית הוצת 


המטה של המפלגה הרפובליקנית במחוז אורנג' שבמדינת צפון קרולינה הוצת ביום ראשון בערב (שעון ישראל). גורם לא ידוע השליך בקבוק תבערה למקום, וגרם נזק משמעותי למשרדים. איש לא נפגע. במקום רוססה כתובת גרפיטי "המפלגה הרפובליקנית הנאצית צריכה לעזוב את העיר שלנו או".

דונלד טראמפ מיהר לתקוף את הדמוקרטים באירוע. "חיות שמייצגות את הילרי קלינטון ואת הדמוקרטים בצפון קרולינה הפציצו עכשיו את המשרדים שלנו בגלל שאנחנו מנצחים", צייץ המועמד הרפובליקני. קלינטון מצדה הגיבה גם היא וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "זו מתקפה נוראית ובלתי-מתקבלת. מאוד שמחה שכולם בשלום".

מרין לה פן: אאסור בחוק על חבישת כיפה 


יו"ר מפלגת החזית הלאומית בצרפת, מרין לה פן, התחייבה אתמול לאסור כל לבוש דתי במרחב הציבורי, במידה ותיבחר לנשיאות צרפת בחודש אפריל. המהלך, שמטרתו לטענתה לעצור את עליית האסלאם הקיצוני, ישפיע גם על יהודים ונוצרים שלא יורשו לחבוש כיפות וכל לבוש דתי אחר. "אני יודעת שזו הקרבה אך אני מאמינה שהמצב חמור וכל אדם צרפתי צריך להבין שאנו מבקשים ממנו הקרבה למען האינטרס הלאומי להילחם באסלאם הפוליטי", אמרה.

מרין לה פן. "צריך לעשות את ההקרבה הזו". צילום: רויטרס

במידה ותיבחר לה פן, בת ה-48, היא מתכוונת להרחיב את האיסור משנת 2004 על לבישת סמלים דתיים בבתי ספר ממלכתיים אל המרחב הציבורי כולו. המהלך שלה מגיע בהמשך לתכנונו של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי להוציא אל מחוץ לחוק כיסויי ראש לנשים מוסלמיות באוניברסיטאות ובמקומות העבודה. לפי הסקרים בצרפת, ללה פן אין סיכוי גבוה, נכון לעכשיו, להיבחר לנשיאות.

חג למטיילים

בין האירועים, הספיקו המוני ישראל לנצל את החג ולצאת ליהנות משמורות הטבע והגנים הלאומיים: כ-150,000 מטיילים פקדו במהלך החג את האתרים. מטיילים רבים מגיעים לגן לאומי קיסריה, גן לאומי ציפורי, גן לאומי מצדה, שמורת טבע בניאס, גן לאומי תל-אפק, גן לאומי אשקלון, שמורת טבע עין-גדי ושמורת טבע האלמוגים באילת. מדריכי הרשות נפרשו בהיערכות מוגברת בשטחים הפתוחים, עם 70 עמדות הסברה ומידע, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה במקומות המטוילים והעמוסים ביותר.

מטיילים בעין אפק, במהלך החג. צילום: ג'יזל חזן, רשות הטבע והגנים


יערני קקל מדווחים כי כבר בשעות הבוקר המוקדמות אלפי רוכבי אופניים מילאו את שבילי היערות והתפוסה בחניוני הפיקניקים בטבע היתה כבר בשעה מאד מוקדמת כ-10%. החל משעות הצהרים החלו להגיע אלפי מטיילים נוספים לחניוני הפיקניק ביערות. בצהרים דווח על תנועת מטיילים ערה ביערות הצפון: חניון דרדרה, יער רמות נפתלי, חניון עין זיתים, יער ביריה, בו החלה פריחת החלמוניות, חניון יער קרן הכרמל, פארק אידמית ויער בית קשת. במרכז - ביער האילנות, יער אשתאול וצרעה, פארק בריטניה, פארק קנדה ויערות בן שמן עם תפוסה של כשלושים אחוזים בחניוני היערות המרכזיים. ביערות הרי ירושלים מטיילים רבים בפארק עצמאות ארצות הברית- בר בהר, חירבת חנות, פארק עדולם, יער הקדושים והר יעלה. בדרום מאות מטיילים בודדים ביער יתיר ושרשרת, פארק להב ופארק ירוחם. היער המטוייל ביותר בדרום: יער המלאכים שחריה.


השתתפו בהכנת הידיעה: אלון חכמון, יובל בגנו, יאסר עוקבי ומשה כהן.