הבית שבו נולד אדולף היטלר בשנת 1889 בעיירה בראונאו אם אין, הנמצאת בין גרמניה לאוסטריה, ייהרס. כך הודיע אתמול שר הפנים האוסטרי, וולפגנג סובוטקה, שאמר כי ההחלטה להרוס את הבית התקבלה על ידי שורת מומחים שדנה בסוגיה, שהגיעה עד לבתי המשפט ועמדה במוקד המחלוקת בין בעלי הבית למדינה.



ההחלטה להרוס את הבית נובעת מהרצון למנוע ממנו להיהפך למוקד עליה לרגל עבור ניאו-נאציים. משנת 1972 משכירה המדינה מבעלי המקום את הבית תמורת 4,800 אירו בחודש וזאת כדי למנוע "שימוש לא ראוי במבנה". בשנים שבמהלכן שלט השלטון הנאצי בגרמניה, הפך הבית "למקדש" עבור היטלר והמוני תיירים נהגו לפקוד אותו. ב־1944, כאשר הנאצים איבדו את האחיזה בממשלה, נסגר הבית עבור מבקרים ובמהלך השנים שימש כמרכז עבור אנשים בעלי מוגבלויות. בחמש השנים האחרונות הוא עמד ריק מאדם. כעת, עם הריסת המבנה, ייבנה ככל הנראה בניין חדש שישמש למטרות צדקה.



הימין הקיצוני עולה באוסטריה


כזכור, הימין הקיצוני באוסטריה התחזק בשנים האחרונות, והוסיף לעשות זאת ביתר שאת בעקבות גל הפליטים ששוטף את אירופה. בחודש מאי של השנה, מועמד הימין הקיצוני במדינה, נורברט הובר, הפסיד בהפרש זעום בבחירות לנשיאות, הפרש של 31,026 קולות בלבד שהסתכמו בפחות מאחוז בודד למועמד מפלגת הירוקים, אלכסנדר ואן דר בלן. בתגובה להפסד הצמוד אמר הובר לתומכיו כי "הקמפיין הזה אינו הפסד אלא השקעה לעתיד".



"זה לא הפסד אלא השקעה לעתיד". נורברט הובר. צילום: רויטרס
"זה לא הפסד אלא השקעה לעתיד". נורברט הובר. צילום: רויטרס



גם מנהיג מפלגת החירות הקיצונית, היינץ-כריסטיאן שטראכה, ראה בתוצאות הבחירות כאות מעודד לימין במדינה וכתב בחשבון הפייסבוק שלו עם פרסום התוצאות כי "נורברט הופר לא הפך למנצח בבחירות לנשיאות אוסטריה עם כחמישים אחוז מהקולות, בפוטו פיניש של מילימטר!, אנחנו מודעים להצלחה הזו ואנחנו פועלים כעת כדי להמשיך. אוסטריה, צאי החוצה למען מדינה יפה יותר, טובה יותר והוגנת יותר. לחמישים אחוז מהתושבים היה רצון לשינוי ואנחנו לא נאכזב אותם. זו רק ההתחלה. ההתחלה של עידן חדש של פוליטיקה דמוקרטית לעבר דמוקרטיה ישירה ומשאלי עם מחייבים. אנחנו נלחמים למען האנשים שמרגישים נדחקים בארצם שלהם ורוצים איכות חדשה של מדיניות עבור אוסטריה".