שניים מהגדולים ביותר בפופ הבריטי, סר פול מקרטני ופיל קולינס, ידועים בכך שהם לא ממש אוהבים אחד את השני וזה עוד בלשון המעטה. כוכב להקת הביטלס ומתופף וסולן להקת ג'נסיס התעמתו ביניהם, כך גילה קולינס במסיבת עיתונאים שהיוותה את יריית הפתיחה למסע הופעות ראשון אחרי עשור, אותו הוא מתכוון לקיים בשנה הבאה.



השניים, יחד עם מייקל ג'קסון, הם היחידים שמכרו כל אחד כסולן או בלהקה יותר מ-100 מיליון עותקים של אלבומים במשך השנים, אבל קולינס טוען שהוא הרגיש כמו מעריץ חסר ערך כאשר ביקש בעבר ממקרטני לחתום על הביוגרפיה של החיפושיות.



קולינס, כיום בן 65 אמר על מקרטני בן ה-74 לעיתון "סאנדיי טיימס": "פגשתי את מקרטני כשעבדתי על מסיבה בארמון "בקינגהאם פאלאס" ב-2002. הוא הופיע אז עם אשתו לשעבר הת'ר מילס, ובידו היתה ביוגרפיה חדשה שכתב האנטר דיוויס. אמרתי לו: "היי פול אתה יכול לחתום לי על הביוגרפיה?". התשובה של כוכב הענק הדהימה את המתופף המחונן: "הוא אמר להת'ר , 'תראי פול הקטן הוא קצת מעריץ של החיפושיות. פאק יו, פאק יו'. אף פעם לא הצלחתי לשכוח את היחס שלו".



קולינס המשיך: "יש לו את הקטע להראות לך שקשה לך שהוא אחד מהמופלאים של החיפושיות וזה בטח קשה עבורך ובטח קשה לך אפילו לנהל איתו שיחה, כי הוא אגדה". קולינס מתכוון כאמור לצאת למסע הופעות שנה הבאה אחרי שתיקה של עשור. הוא יופיע פעמיים ב"רויאל אלברט הול" בלונדון ושתי הופעות בפאריס וקלן.



למסיבת עיתונאים הוא הופיע עם מקל הליכה וטען שנפל באמבטיה. העין שלו היתה נפוחה, וכעת מתברר כי הוא גם סובל מבעיה עצבית ברגל ימין אחרי שנותח בגבו שנה שעברה. הוא לא מרגיש את הרגל ומתקשה לעמוד. לדבריו צפוי שיפור במצבו בקרוב: "אחרי 60 שנה שהייתי מתופף נוצרו לי בעיות בגב". קולינס עצמו התאושש רק לאחרונה מהתמכרות לאלכוהול,  שהגיעה לאחר שנישואיו השלישיים עם אישתו אוריאנה קבאיי עלו על שירטון. כיום השניים חזרו להיות ביחד.


פיל קולינס. צילום: רויטרס
פיל קולינס. צילום: רויטרס