ישראלים רבים מנצלים את חול המועדלטיולים ברחבי הארץ. למעלה מ-40,000 מטיילים פקדו היום (שלישי) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד הורגשה בעיקר בגן הלאומי קיסריה, בגן לאומי ציפורי, בשמורות הטבע עין פרת ועין גדי ובגן לאומי במצדה. כמו כן נרשמה תנועה ערה של מטיילים הנרשמים ומגיעים לחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים בכל רחבי הארץ לרבות בדרום ביניהם תל ערד וגן לאומי ממשית, בו מתקיימת פעילות השוק הנבטי. 



רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות, סיפרה: "בכל שמורת טבע וגן לאומי הקפדנו להציב סוכות כשרות על מנת שהמבקרים הרבים יוכלו לקיים את מצוות החג גם מחוץ לביתם". 



עם זאת ישנם אזורים שמומלץ פחות להגיע אליהם: מקק"ל נמסר כי בשל צעדת ירושלים הקהל מתבקש לא להגיע לעין קובי מחר במהלך כל היום, וכמו כן מתבקש הציבור להימנע מלהגיע לחניוני יער עמינדב ויד קנדי מחר במהלך כל היום ומחרתיים, חמישי, עד 13.00.



אלפים מטיילים בצפון


גם ברשות הכינרת מדווחים על תפוסה גבוהה בחופי האיגוד לאור מזג האוויר הנוח. מחדר הבקרה של רשות הכינרת נמסר, כי ב-15 חופי איגוד ערים כינרת נופשים כ-11,000 נופשים וכי כל החופים פתוחים לרווחת הציבור. ברשות הקימו סוכות ברצועת חוף חלוקים- כורסי, לבנון וכן ברצועת ברינקי, שיקמים וצינברי ומתקיימת פעילות הסברה באשר לחשיבות השמירה על איכות הסביבה וניקיון החופים.



בכפר הנופש מרום גולן התפוסה היתה כמעט מלאה וכך צפוי להיות גם בימים הקרובים. למקום הגיעו אתמול מאות מטיילים שנהנו ממזג אוויר נפלא, טיולי סוסים ותומקארים במרחבי הגולן בסמוך למאגרי המים, מטעי התפוחים של הקיבוץ, מארוחות במסעדת הבוקרים הכשרה ועוד. שפי מור, מנכ"ל תיירות מרום גולן ציין כי בחול המועד נרשמת תנועה ערה של מטיילים, משפחות וילדים וכי נערכים לקליטת המבקרים הצפויים להגיע בהמשך החג.



לאתר "אינדי פארק" הממוקם על גדות הירדן ליד יסוד המעלה, הגיעו מאות משפחות שנהנו ממגוון אפשרויות השייט וכן מהאטרקציות האתגריות המוצעות במקום. לירז מרק מבעלי האתר אמרה: ״הקמנו סוכה אינדיאנית והמבקרים יכולים ליהנות מפעילויות יצירה מחומרים ממוחזרים ברוח החג - יצירת סוכות, ארבעת המינים ועוד, אנו מצפים למבקרים רבים בהמשך החג ונערכים לקליטתם". אתמול בשעות הצהריים נסגר האתר למטיילים עקב העומס וייפתח לסירוגין.



במועצת הדבש מציינים במהלך סוכות את פסטיבל הדבש במכוורות בכל רחבי הארץ - מאות משפחות פקדו היום את המכוורת ונהנו ממפגש עם דבוראים, צפייה בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סדנאות יצירה בנושא דבורים, טעימות ממגוון סוגי דבש הישר מהמקור, בנוסף, השתתפו המבקרים בתחרות צילומים. הפסטיבל יתקיים עד 29.10. פרטים נוספים על אירועי הפסטיבל באתר מועצת הדבש www.honey.org.il ובעמוד הפייסבוק- פסטיבל הדבש.



צעדת גולדין. צילום: יח"צ



צעידה לזכר הדר גולדין


בתוך כך, כ-1,000 מטיילים השתתפו בבוקר ב"שביל החיוך" - צעידה בנחל עמוד ובעין כובס לזכרו של סגן הדר גולדין שגופתו שבויה בידי החמאס בעזה. זו הפעם החמישית שמתקיים האירוע מאז נפילתו של הדר ב"צוק איתן". המטיילים הרבים הגיעו על מנת להנציח את זכרו של הדר. במהלך המסלול מתקיימות הפסקות ובהן דיונים בנושאים שונים. השנה הדיונים עוסקים בנושא "אדם ואדמה".