השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) הגיב הלילה (שלישי) בפייסבוק לסרטון שרץ ברשת והפך לויראלי, בו שוטר אסר על אדם להיכנס עם דגל ישראל להופעה של הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר בחיפה. כשדרש האזרח הסבר לאיסור, נענה על ידי השוטר שמדובר בהוראה מגבוה וכי הוא מוזמן לפנות למוקד 100 של המשטרה.



ארדן כאמור פרסם פוסט הבהרה בפייסבוק, בו הסביר כי מכיוון שהיה מדובר באירוע רגיש, המשטרה החליטה על מספר הגבלות, כאשר אחת מהן הייתה שלא להכניס מקלות, שמא ייעשה בהם שימוש אלים. בפוסט טען כי לדעתו הייתה זו טעות וכי ביקש מהמשטרה לבחון שוב את ההחלטה, שלאחר מכן אכן שונתה.



"משטרת ישראל אחראית על שלום הציבור וביטחונו. אלפי שוטרים מאבטחים בכל יום עשרות אירועים ציבוריים ומקבלים בשטח עשרות אלפי החלטות בהתאם למצב,רגישותו ונפיצותו. זו אחריותם. לכן הם שם עובדים במהלך החג ולא מבלים עם ילדיהם. אז אני מציע לכולנו לא להתלהם ולברר העובדות לפני שממהרים כל פעם לחרוץ דין", כתב ארדן.



"אסור שדגל ישראל לא יהיה מותר בכל מקום"



"הערב התקיים אירוע רגיש בחיפה ולכן ככל הנראה המשטרה החליטה בשטח על מספר הגבלות. אחת מהן הייתה שלא להכניס מקלות שמא ייעשה בהם שימוש אלים. לכן מי שהגיע עם דגל, נאמר לו בהתחלה שלא יוכל להכניסו. כששמעתי על ההחלטה הזו (פנו אלי מהשטח) חשבתי שזו טעות קשה וביקשתי מהמשטרה לבחון ההחלטה שוב. לשמחתי ההנחיה שונתה ואתם יכולים לראות בתמונות מהמופע את דגלי ישראל. אם מישהו שנשא דגל לא הוכנס - אולי זה קשור להתנהגותו או למידע על כוונותיו בקשר למופע. אבל לא לכך שהוא נשא דגל. אסור שדגל ישראל לא יהיה מותר בכל מקום. זה סמלנו הלאומי! סרטון הווידאו שהופץ הוא מלפני שינוי הנחיית המשטרה וזו אכן הייתה טעות בעיני", הוסיף ארדן.





"לך לעזה, בוגד"


כזכור, הופעתו של הראפר הערבי-ישראלי הערב בפסטיבל בחיפה עוררה סערה כאשר שרת התרבות מירי רגב ביקשה מראש עיריית חיפה לבטלה, בעקבות לחצים שהופעלו על-ידי פעילי ימין. לאחר יממה של שמועות לפיהן ההופעה אכן תתבטל, הודיעה אתמול העירייה כי ההופעה תתקיים כמתוכנן. 



כ-25 צעירים פעילי ליכוד הגיעו לאמפי הפתוח בגן האם בעיר כדי למחות נגד השתתפותו של המוזיקאי באירוע. בשעה שהראפר עלה להופעת החימום שלו, כשעתיים לפני ההופעה המתוכננת, הוא עלה מלווה במאבטחים פרטיים ובמאבטחי העירייה המארגנת את הפסטיבל. בשעה שהחל בהכנות להופעה, המפגינים במקום קראו לעברו: "לך לעזה, אל תבוא לחיפה, אנחנו לא רוצים אותך כאן". שחף ליבוביץ', ממארגני המחאה של צעירי הליכוד, צעק לעבר הראפר: "לך הביתה, בוגד, עזה מחכה לך". כוחות משטרה גדולים נערכו להעביר את המופע ללא מהומות בין התומכים למתנגדים.