שיא מטיילים בסוכות השנה נרשם היום (רביעי) כשכ-170,000 מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים בצפון ביניהם: גן לאומי קיסריה עם כ-5,500 מבקרים, שמורת הבניאס עם כ-2,800 מטיילים, שמורת תל דן עם כ-2,300 מטיילים, שמורות הטבע מג'רסה עם כ-2,000 מטיילים, יהודיה וגן לאומי בית שערים, שם גם נערך פסטיבל מוזיקת עולם, עם כ-1,700 מטיילים בכל אחד מהאתרים.



מקומות בולטים נוספים מבחינת תנועת המטיילים היו שמורת עין גדי עם למעלה מ-4,000 מטיילים, גן לאומי בית גוברין, שם מתקיימת היום ומחר פעילות מקהלות וחבורות זמר עם כ-3,500 מטיילים, וכן גן לאומי מצדה עם כ-2,700 מבקרים, ומערת הנטיפים עם כ-2,300 מבקרים.



המוני מטיילים הגיעו היום גם לאתרים ולמסלולי הטבע ללא תשלום שם גם הציבה רשות הטבע והגנים בשיתוף המשרד להגנה הסביבה 70 תחנות מידע והסברה בהם קיבלו המטיילים ללא תשלום הדרכה והכוונה למסלולי הטבע והאתרים השונים יחד עם טיפים לטיול מהנה ובטוח בטבע וכן שקיות אשפה לשמירה על ניקיון הסביבה.



בין האתרים הפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום בהם נרשמו עומסי מטיילים היו: נחל צלמון, חירבת מדרס, נחל המערה, עין לבן באזור ירושלים, נחל כזיב, נחל תבור, עין ירקעם, בורות לוץ ועוד.



לדברי רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, "שמחנו לראות היום המוני מבקרים שהגיעו לפעילויות הדגל המוזיקליות שהפקנו החל מהיום במערת הפעמון בבית גוברין שם אירחנו מקהלות וחבורות זמר, בגן לאומי בית שערים עם פסטיבל מוזיקת עולם ופיוטים וכן בשוק הנבטי בממשית עם הרכבי מוזיקה שונים שמופיעים במקום. פעילויות אלו יימשכו גם מחר ואנו צופים לכמות מבקרים גדולה באתרים אלו. בתוך כך הנוכחות שלנו בשטח עם 70 תחנות מידע סייעה רבות למטיילים בהכוונה וטיפים למסלול המתאים עבורם וכן כללים לטיול בטוח ומהנה בטבע באתרים השונים ללא תשלום ברחבי הארץ".



בתוך כך איתרו פקחי רשות הטבע מעשה ונדליזם בפרסת נקרות שבדרום והם פועלים עתה כדי לשקם את הפגיעה תוך פעולה יחד עם גורמי אכיפה נוספים לאיתור האחראים על כך. 



גם בקרן קיימת לישראל דיווחו על נוכחות גבוהה של מטיילים ונופשים. יערני קק"ל מסרו ביערות הגלבוע נרשמה תפוסה מלאה עם רבבות בני אדם שהגיעו לאתרים השונים, ביניהם כתף שאול, הר ברקן, נחל יצפור ופארק נחל המעיינות שהיה יעד פופולרי ביותר.



וכרגיל, עם חזרת המטיילים לבתיהם, נרשמים עומסי תנועה ברחבי הארץ. בכביש תל אביב ירושלים יש עומס תנועה מלטרון עד שער הגיא. כביש מספר 443 עמוס מבן שמן עד צומת מכבים רעות. כביש אשדוד אשקלון עמוס ממחלף אשדוד עד צומת בית עזרא, בגלל רכב שעלה באש. כביש מספר 3 עמוס מכפר ורבורג עד צומת הודיה.