ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם תושבי עפרה ועמונה, על רקע החלטת בג"ץ לפנות תושבים מבתיהם, משום שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים. על פי דיווח בחדשות 2, נתניהו אמר לתושבים כי יש להיזהר מפני מהלך חד צדדי שעלול נשיא ארצות הברית ברק אובמה ליזום.



על פי הדיווח, ראש הממשלה אמר בשיחה כי "בתקופה הקרובה, שבין הבחירות בארצות הברית לבין סיום כהונתו של אובמה, ההתיישבות כולה בסכנה קיומית". נתניהו כיוון לכך שבישראל חוששים מכך שאובמה ינסה לאחר הבחירות להעביר החלטה אנטי ישראלית במועצת הביטחון, בה הוא יפרט את חזונו לפתרון שתי המדינות, כולל כל סוגיות הליבה - גבולות, ירושלים וסוגיית הפליטים. החשש העיקרי הוא שהחלטה כזו תעבור את סעיף 7, שהופך את ההחלטה למחייבת.



בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ נערכים ל"צונאמי מדיני". וההיערכות בהתאם, רק לאחרונה שוחח נתניהו עם ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקאי, ואמר לו כי ישראל מצפה שממשל אובמה לא ישנה מדיניות ולא יתמוך בהחלטה בנושא הישראלי-פלסטיני במועצת הביטחון של האו"ם. בתגובה אמר קרי כי הממשל טרם קיבל החלטות בנושא.  



בלשכת ראש הממשלה אמרו בעקבות הדיווח בערוץ 2, כי  "ראש הממשלה נתניהו לא אמר את הדברים המיוחסים לו, אלא ציין שבעבר היו נשיאים שבסיום כהונתם קידמו יוזמות שלא עלו בקנה אחד עם האינטרסים של ישראל.



"ראש הממשלה הוסיף שהוא מקווה שהדבר לא יחזור והוא מצפה מארה"ב שלא תשנה את מדיניותה המסורתית מזה עשרות שנים למנוע החלטות אנטי ישראליות במועצת הביטחון של האו"ם", נמסר.