עשרות מתושבי חולון הצטרפו השנה לפרויקט הייחודי ״סיירת אור״ והחלו בימים האחרונים לבקר בביתם של קשישים וקשישות בודדים בעיר במהלך חול המועד סוכות. בין עשרות המתנדבים שנענו למיזם – הורים וילדיהם ותלמידי תיכון. המתנדבים מבקרים בעשרות בתי קשישים, שרים ומנגנים יחד, מקשיבים לסיפוריהם של האזרחים הוותיקים ומביטים יחד באלבומים המשפחתיים.



"רבים מהמתנדבים ימשיכו להתנדב במיזם החברתי במשך שאר ימות השנה ויאמצו את אחד הקשישים פעם בשבוע לביקור אישי", מסבירים הוגי התוכנית, "מדובר בקשישים שלא מוכרים לרווחה ואינם בהכרח אנשים נזקקים אלא פשוט בודדים".



המיזם הייחודי מתקיים במסגרת התוכנית "חיבורים חולון" של רשת קהילה ופנאי הפועלת תחת עיריית חולון וחברה ברשת קהילות ניצנים הארצית, שמטרתה לייצר קהילות מקומיות משגשגות. טל חגי, מרכזת הפרויקט, מוסיפה: ״ההיענות לעזור ולשמח הייתה עצומה. הביקורים של המתנדבים מאירים את בתיהם של הקשישים באור חדש המפיג את תחושת הבדידות".



אפרת לוי, בת 18 שמאמצת קשישה בכל ימות השנה, מספרת: "אנחנו מדברות הרבה על ילדותה והעבר שלה. היא תמיד מציעה לי לאכול והאווירה ממש חמה ומשפחתית. אני מרגישה שהיא הסבתא השנייה שלי".