הותר לפרסום היום (חמישי) כי לפני כחודש עצר שב"כ חברי חוליה שעסקו בהכנות לביצוע חטיפת חייל לצרכי מיקוח וכן פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום. מכתב האישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, עולה כי ארבעת חברי חוליית הטרור, ביניהם שלושה תושבי עזה ואזרח ישראלי תושב תל שבע, תכננו להשליך רימוני יד על הרוקדים באולם "נרניה", הסמוך לתל שבע.



לפני כחודש נעצר מחמוד יוסף חסין אבו טהא, תושב חן יונס, בעת שביקש להיכנס לישראל, דרך מעבר ארז, לצרכי מסחר. במהלך החקירה בשב"כ עלה כי אבו טהא עמד בראש התארגנות טרור שקיבלה הכוונה מהג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. עוד עלה כי מחמוד גויס לפעילות על ידי ואיל סופיאן אבו-טהא, פעיל בכיר של הג'יהאד האסלאמי, המתגורר בעזה, שהטיל על מחמוד להקים תשתית צבאית ולהיערך לביצוע פיגועים.



לשם כך, גייס מחמוד שלושה שותפים נוספים, אשר אף הם נעצרו. אחד מחברי החוליה הוא שפיק חמד אחמד אבו טהא (55) מרצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי. שפיק הועסק באולם השמחות שבו תוכנן להתבצע הפיגוע. יחד עמו פעל אחמד תיסיר עבד אלרחמן אבו טהא (39), אף הוא שוהה בלתי חוקי מהרצועה. העצור השלישי הוא האני מסעוד נסיר אבו עמרה (40) במוצאו מדיר אל בלח, מתגורר בדרום, לאחר שקיבל מעמד של תושב ארעי מתוקף "איחוד משפחות".



מחמוד יוסף חסין אבו טהא. צילום: תקשורת שב"כ
מחמוד יוסף חסין אבו טהא. צילום: תקשורת שב"כ



מטעני חבלה בתוך השולחנות


בכתב האישום נטען כי שפיק שנכנס לארץ בדצמבר 2014, צילם תעודת זהות של קרוב משפחתו מתל שבע, והציג אותה בפני הבעלים של אולם האירועים "נרניה". באמצעות ההתחזות הצליח להתקבל לעבודה בעסק ושם עבד במשך חודשים. לצורך קידום פעילות הטרור ערכו מחמוד ושפיק סיור מקדים באולם השמחות ובהתאם לכך, גיבשו ושיכללו את תכנית הפיגוע, כדי להגדיל את מספר הקרבנות.



עוד נטען בכתב האישום כי החוליה התכוונה לפגע בחוגגים באמצעות רימונים אותם תכננו חבריה להשליך לכיוון הרוקדים באולם וכן לפוצץ מטעני חבלה שיונחו בשולחנות האירוח. כדי להגדיל את מספר הנפגעים תכננו הנאשמים להשתמש בכלי נשק שיוסתרו בפחי אשפה מחוץ לאולם.



במקביל החל מחמוד לתכנן גם פיגוע חטיפה ורצח של חייל צה"ל לצורך מיקוח. למטרה זו קיבל מואאל אבו טאה, אלפי שקלים לצורך שכירת דירה בישראל אליה היה אמור למשוך את החייל כדי לבצע את רצח, לקבור אותו ולהעביר את חפציו לרצועת עזה לצורך ניהול משא ומתן. בעקבות הממצאים, כאמור הוגשו היום כתבי אישום והפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.



חשד לפיגוע: רוכב אופנוע פגע בהולך רגל ותקף אותו 


מוקדם יותר היום הובא להארכת מעצר רוכב אופנוע, תושב סילואן בן 20 שנעצר בחשד שפגע אתמול בהולך רגל בירושלים ותקף אותו על רקע לאומני. הצעיר שנסע אמש ברחוב המפקד פגע בהולך רגל. בהמשך ירד מהאופנוע וככל הנראה בעקבות קטטה שהתפתחה בינו לבין הולך הרגל וחברו, הכה את השניים באמצעות קסדה.



שוטרים שסיירו באזור הגיעו למקום ועצרו את רוכב האופנוע. הולכי הרגל פונו על ידי מד"א במצב קל והתוקף נעצר. בסריקות שבוצעו לאחר מכן, אותרה סכין בזירה. במשטרה מדגישים היום כי בשלב זה נבדקים כלל כיווני החקירה, בין היתר חשד כי מדובר בפיגוע.



 ניידת משטרה, ארכיון. צילום: אורי לנץ, פלאש 90
ניידת משטרה, ארכיון. צילום: אורי לנץ, פלאש 90