השקת אייפון 7 הלילה (חמישי) בישראל עוררה את מעריצי "אפל", שעמדו בתורים ארוכים באמצע הלילה על מנת לרכוש את המכשיר הנחשק. האם באמת היה שווה לעמוד בתור, ומהם היתרונות של הדגם? המומחה לגאדג'טים לובו ויזנר, שרכש את דגם ה-7 פלוס, סיפר בשיחה עם ענת דוידוב "רדיו ללא הפסקה 103fm" על החידושים. 
"כבר שיחקתי איתו, המכשיר שווה. יש מצלמה מאוד מעניינת ומאוד איכותית. בשבע פלוס יש עדשה כפולה, כלומר שתי עדשות שנותנות מימד של עומק ופונקציה של פוקוס, שהייתה קיימת עד היום רק במצלמות מקצועיות. בנוסף יש מעבד הרבה יותר מהיר ומסך טוב יותר, והשינוי הגדול ביותר הוא הסרת שקע האוזניות - אין את השקע העגול של ה-3.5 מילימטר". 

 

"נשבר שיא ההזמנות המוקדמות של המכשיר"


על ההיסטריה שהורגשה הלילה במתחם שרונה לקראת הגעת המכשיר החדש, הוסיף: "המספרים לא משקרים, זה אותו סרט בשלוש השנים האחרונות - יוצא דגם וכל המומחים והמבקרים מטעם עצמם טוענים שהוא מאכזב, שאין מספיק חידושים וש'אפל' איבדה את זה. אך בכל שנה יותר ויותר אנשים הולכים וקונים אותו מיד". לדבריו, "אפל לא מפרסמים הפעם נתוני מכירות, אבל לפי ההזמנות המוקדמות הם שברו את השיא של השנה שעברה. זה כל שנה הולך וגדל, זאת אומרת שהקסם עדיין נשאר".

"אמש, ב'לילה הלבן' שהפיקו כמה משווקים, היו תורים לא רעים בכלל יחסית למדינת ישראל", ציין ויזנר והוסיף: "אבל אני אקבל את האייפון 7 פלוס שלי עם שליח. התורים והתמונות של התורים נועדו בעיקר ליחסי ציבור ושיווק, שנגיד שאנשים ישנו שם עם שק שינה, הרי זה לא באמת משנה אם יש לך את המכשיר בשתים עשרה או בשתים עשרה ורבע".
 

"משתוקקים לאייפון כמו דתיים פנאטיים"


"התורים הם תופעה ייחודית ל'אפל', שאנחנו נוהגים לומר שהיא יותר מטכנולוגיה", הדגיש. "יש שם משהו נחשק, איזושהי פנטזיה, איזו שפה שיווקית שסטיב ג'ובס הצליח לייצר. יש מחקר שהוכיח מדעית שלתשוקה לאייפון יש סממנים פיזיים כמו אצל דתיים פנאטיים. כשאתה מקבל את האייפון החדש קורה במוח אותו דבר כמו שאתה מגיע לכותל, אני מדבר על המוח לא מבחינה חס וחלילה דתית, לא רוצה לעצבן אף אחד".
ומה לגבי המחיר של האייפון 7? "לא מדובר בסכום מטורף, וצריך להבהיר זאת פעם אחת", טען ויזנר. "כשאתה קונה את המכשיר ב-750 דולר בארצות הברית, אתה משלם עוד כ-10% מס מקומי. כשאתה מביא אותו לארץ, אם אתה מצהיר עליו, אתה משלם עוד 36%, וההפרש מגיע ל-200 שקלים מהמחיר בישראל".