בערב יום הכיפורים איתרה תצפית של צה"ל באזור הכפר נעלין שבבנימין ארבעה מחבלים, שתועדו כשהם פותחים באש לעבר חיילי צה"ל. אתמול הותר לפרסום כי שלושה מהם נעצרו עוד באותו הלילה והרביעי נעצר למחרת. סמל רותם גפני, מפקדת בחמ"ל התצפיתניות, סיפרה לעודד בן-עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103fm" על התצפיתנית שמנעה פיגוע גדול יותר.



בזכות עירנות התצפיתנית נמנע פיגוע גדול יותר


"הייתי מפקדת המשמרת בזמן האירוע", אמרה. "בערב יום כיפור, בשעה שמונה בערב, זיהתה תצפיתנית בשם עדי ארבעה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת. היא קראה לי ועקבנו אחריהם. הקפצנו כוחות של צה"ל לנקודה. היא דיווחה להם שהיא מזהה נשק על אחד החשודים. מכאן והלאה התחילה הכוונה מדויקת של התצפיתנית את הכוחות בשטח אל החשודים. היא למעשה ניהלה את האירוע, זיהתה אותם בזיהוי הראשוני, עקבה אחריהם, זיהתה עליהם את הנשק וכיוונה את הכוחות".



"לאחר כמה דקות, כפי שחשדנו, זיהינו שאחד החשודים ביצע ירי לעבר כוחות צה"ל, אבל אף אחד לא נפגע, בין היתר מתוך הזיהוי המוקדם של הנשק ואזהרת הכוחות", הדגישה גפני. "כך שככל הנראה נמנע פיגוע ירי גדול יותר, שהיה עלול לקרות. מיד לאחר הירי החשודים עלו על הרכב והחלו לברוח. העברנו הלאה את המיקום האחרון שלהם. עוד באותו יום בוצעה פעילות של השב"כ והמודיעין שהובילה למעצר החשודים. המעצר התרחש בלילה וביום שלמחרת אותרו הנשק שביצע את הירי והרכב בו עשו החשודים שימוש".



"קיבלנו תגובות מפרגנות מכולם", דיווחה הסמלת, "תחושת הסיפוק היא מטורפת. התצפיתנית הצליחה להציל חיים של אנשים, סיכלה את האירוע בצורה מצוינת ומקצועית. זו התחושה הכי טובה שאפשר להרגיש. זה מעיד הרבה על התפקיד שלנו כמה הוא חשוב ומשמעותי".



תוכניתם של נסים משעל ודרור רפאל עם עודד בן עמי, ימי א'-ה' בשעה 9:00, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"