רס"ן אוהד כהן נוב ז"ל, הטייס שנהרג בהתרסקות מטוס ה-F-16 לפני יותר משבועיים ונווט המטוס, פעלו כשורה בעת התקלה במטוס, כך עולה מהממצאים הראשוניים של ועדת החקירה שהקים מפקד החיל, אלוף אמיר אשל לבדיקת האסון שהוגשו למשפחתו של הטייס.



תיעוד הרגעים שלאחר ההתרסקות

מדובר צה"ל נמסר כי "שבועיים לאחר התאונה הקטלנית בבסיס רמון, בה נהרג רס"ן אוהד כהן נוב ז"ל, הגיש צוות התחקיר הצבאי את דו"ח הביניים שמטרתו היא בחינת כיווני החקירה להמשך והמלצות לפעולות מיידיות הנדרשות לאור הממצאים הראשוניים. החקירה נמשכת. עוד נמסר, כי עפ"י הממצאים הראשוניים הצוות פעל על פי ההנחיות המקצועיות המוגדרות. 


עוד מסר דובר צה"ל, כי מפקד חיל האוויר הורה על מספר פעולות מידיות להקטנת סיכונים בפעולות חיל האוויר עד להשלמת התחקיר המלא. "עיקרי דו"ח הביניים הועברו לידיעת המשפחה".

מטוס ה"סופה" התרסק ב-5 באוקטובר, לאחר שחזר מגיחת הפצצה ברצועת עזה בעקבות ירי תלול מסלול לעבר עוטף עזה. הטייס ביצע נחיתה בבסיס רמון, ואז ככל הנראה אירעה תקלה כתוצאה מחוסר איזון של כנפי המטוס, לאחר שפצצה שלא הוטלה עדיין הייתה תלויה על כנף אחת. מדובר בתופעה מוכרת, ועל פי הנוהל במקרים מסוימים המטוס ממריא מחדש, מטיל את הפצצות מעל הים כדי ליצור איזון - ושב לבצע נחיתה. המטוס החל לבעור, והטייס ונווט שהטיסו את המטוס ביצעו הליך נטישה. הנווט יצא ללא פגע, אולם הטייס, כהן נוב, לא שרד את הנטישה ונהרג במקום.