יכולה להכין את החליפות? סקר שפרסמה הלילה (שלישי) רשת CNN קבע כי הציבור האמריקאי סומך על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בכמעט כל נושא. אך גם טראמפ יכול לצאת מעודד מהסקר כאשר הנושא היחיד בו הוא מוביל, הכלכלה, נחשב בידי בוחרים רבים לנושא החשוב בבחירות 91% מהנשאלים הגדירו את הכלכלה כחשובה מאוד או במיוחד. בנוסף לכך קלינטון שמרה על יתרונה בסקרים האחרונים במירוץ לנשיאות, יתרון של 5%.



על פי הסקר, 50% מהנשאלים ציינו שהם סומכים על קלינטון שתטפל טוב יותר באיום הטרור בעוד 48% ציינו שהם סומכים יותר על טראמפ. בנושא מדיניות ההגירה לארצות הברית קלינטון מובילה על טראמפ בשלושה אחוזים. במינוי שופטים לבית המשפט העליון בחמישה אחוזים ובניהול מדיניות החוץ 58% אמרו שהם סומכים על המועמדת הדמוקרטית אל מול 38% שסומכים על טראמפ. קרן האור העיקרית של טראמפ בסקר, שבכלכלה, 51% הביעו באיש העסקים אמון רב יותר, בעוד 47% העניקו את אמונם לקלינטון.



בצלילה חופשית


המגמה השלילית של טראמפ בסקרים החלה מעט לאחר העימות הראשון בין שני המועמדים, שם האשימה אותו קלינטון כי הוא נמנע מלחשוף את דוחות המס שלו מכיוון שהתחמק מתשלום מיסים, אך הפכה לכמעט צלילה חופשית לאחר שנחשפה קלטת בו התבטא באופן גס ורמז על כך שביצע תקיפה מינית, ולאחר ש-11 נשים טענו כי הוא ביצע בהן מעשים מגונים.



נעלמים מהסקרים, גרי ג'ונסון וג'יל סטיין. צילום: רויטרס
נעלמים מהסקרים, גרי ג'ונסון וג'יל סטיין. צילום: רויטרס



שני אנשים נוספים שיכולים לצאת מאוד מאוכזבים מהסקר הם המועמדים הנוספים במירוץ לנשיאות, גרי ג'ונסון הליברטאני וג'יל סטיין מהמפלגה הירוקה, לעומת שמונת האחוזים שהסקרים העניקו לגרי ג'ונסון בתחילת החודש.