לחם הוא ללא ספק אחת האהבות הגדולות ביותר שיש בעולם הקולינרי. הוא מגיע בכל מיני סוגים, ובכל מיני ערכים תזונתיים, אבל אין ספק שהוא גם נחשב לאחד מהורסי הדיאטות הגדול ביותר שיש. דוקטור מאיה רוזמן, התזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה, חושפת במסגרת התוכנית את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה. והפעם: האם אסור לאכול לחם בזמן הדיאטה?



"בדיאטה רצוי לא לאכול לחם ולכן רבים חושבים שבשביל לרדת במשקל כדאי לוותר על לחם. נכון שיש אנשים שהשיטה הזאת מתאימה להם. נכון שיש כאלה שהלחם מעכב אצלם את הירידה במשקל. גם אני באופן אישי לא אוכלת לחם בכלל. אבל ברוב המקרים זה בדיוק ההפך. הלחם משביע ומרגיע. לחם מלא או קל מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים שממלאים לזמן ארוך.



אלה פחמימות מורכבות שמתעכלות לאט ומספקות אנרגיה ושובע לפחות לשעתיים. בלחם יש ויטמינים מסוג B שנותנים תחושת רוגע וחשובים גם לשריפת הקלוריות בגוף. צריך לזכור שכריך מלחם קל עם גבינה או עם כפית ריבה, שווה בכמות הקלוריות לתפוח, או עוגייה או שורה של שוקולד, והלחם הרבה יותר משביע מהם".




"יתרון נוסף של הלחם הוא שאפשר להכין ממנו כריכים משביעים ולקחת, אם נמצאים מחוץ לבית. הנה דוגמה לתפריט דיאטה שיש בו 900 קלוריות בלבד ויש בו 5 כריכים מ-10 פרוסות לחם קל ועוד ארוחה. התפריט מתאים ליום שנמצאים בו כל היום מחוץ לבית ולמי שאוהב הרבה לחם. בחמשת הכריכים אפשר לשים גבינה לבנה עם חמישה אחוזי שומן, או גבינה צהובה דלת שומן, או אפילו גבינה צהובה עם 15 אחוזי שומן, או פסטרמה, או כף חומוס, או אבוקדו.



"אפשר לשדרג עם פלפל קלוי או נבטים או עלי בזיליקום, כל אחד מה שהוא אוהב. פרט לכריכים האלה יש גם ארוחה. הארוחה יכולה להיות או עוף עם ירקות מבושלים וסלט, או ביצה, קופסת טונה וסלט. אז אם בכל כריך, לפי חשבוני, 120 קלוריות, סך הכל 600 קלוריות. בארוחה עוד 300 קלוריות ומגיעים ל-900 קלוריות".