כנס חירום בעקבות הצבעה בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה על סגירת התאגיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח עם ראשי המפלגות והמליץ להם לחשוב על סגירת תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן" בשנית. בכוונת נתניהו להביא את הנושא לישיבה ביום ראשון הקרוב בפורום ראשי המפלגות. בעקבות ההחלטה, כינסו הבוקר (חמישי) עיתונאים ואנשי תקשורת כנס חירום בו הודיעו כי יאבקו על מניעת המהלך.



בכנס, שהתקיים בתל אביב, אמרה העיתונאית אילנה דיין: "נתניהו, אם שמרת במגירה את המרקר האדום שהבאת לעצרת האו"ם - זה הזמן להשתמש בו. יש קווים אדומים לפגיעה בעיתונות חופשית, יש קווים אדמים לפגיעה באנשים. התאגיד חייב לקום כדי להציל את השידור הציבורי בישראל".



אילנה דיין. צילום: פלאש 90


עוד אמרה העיתונאית: "אני בטוחה שרובכם באים לכאן בתחושות דומות של עלבון, כעס, תסכול וכאב - אבל חברים אני מתחננת - אסור לנו לפנות מקום לייאוש. ברמה הכי מעשית אני מאמינה בכוח של הפוליטיקה ובמקרה הזה קוראים לכוח הזה משה כחלון, נפתלי בנט, איילת שקד ואריה דרעי. ספציפית הארבעה האלה - אנו אומרים להם מכאן - רבותיי וגבירתי, יש לכם כוח פוליטי ויש לכם את כל הסיבות להניף אותו. אנו יודעים מה דעתכם בדיוק אז תגידו אותה ואחר כך תעצרו את זה".

לדבריה, "החברה הישראלית לא צריכה יותר יחסי ציבור אלא עיתונות חופשית ובועטת וחייבת שידור ציבורי ערכי ונקי. הדבר הכי חשוב שאני מרגישה מעומק לבי זה שאם אנחנו, עיתונאי ישראל, באמת חפצי חיים, אנחנו חייבים לנהל את המאבק הזה כמו שלא ניהלנו שום מאבק אף פעם".


"הגיע הזמן למתוח קו אדום". נתניהו באו"ם. ארכיון: רויטרס




בעוד שמפלגות ש"ס והבית היהודי הודיעו כי יתנגדו למהלך, שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) יעשה כרצון נתניהו. מפלגת כולנו עדיין לא פרסמה את דעתה, זאת מאחר ושר האוצר משה כחלון טרם התייחס בפומבי לעמדתו בנושא. שר החינוך נפתלי בנט התראיין הבוקר בנושא לגל"צ ואמר כי הוא ומפלגתו לא שינו את דעתו: "אנחנו מתנגדים ונצביע נגד החוק הזה, שיעלה לנו כמעט מיליארד שקלים", הבהיר בנט. 



בימים האחרונים הודיע תאגיד השידור כי יהיה מוכן לשדר בתאריך שנקבע בחודש ינואר, אך יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר כי הוא מתכוון להמשיך לפעול לסגירתו ופרסם תחשיב כלכלי המציג את כדאיות סגירתו.