בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (חמישי) את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם ארבעה מבין ששת הנאשמים בפרשת קריסת הסל, שהביאה למותו של הנער אלון רונן ז"ל בבית הספר "אביב" בתל אביב בשנת 2012. על פי ההסדר, הורשעו שניים מהנאשמים, עובדי עיריית תל אביב, בגרימת מוות ברשלנות, ואילו עובד נוסף ומנהלת בית הספר הודו בהפרת הוראה ובסיכון ילדים ולא הורשעו. הוריו של רונן מסרבים להשלים עם אי ההרשעה של המנהלת וביקשו מבית המשפט להחמיר בעונשה.



במהלך הדיון בטיעונים לעונש, דיברה אמו של רונן, דפנה מרגלית רונן. "עברו למעלה מארבע שנים מאותו יום קיצי, אשר שינה את חיי ואת דעותיי. עברנו חוויה מטלטלת שאי אפשר להתגבר עליה מעולם, חוויה הנוגדת את חוקי הטבע אשר בעקבותיה אב נאלץ לומר קדיש על בנו בן ה- 15. דעותיי השתנו כיוון שתמיד האמנתי בצדק ולאור מה שקורה סביבי, אני תוהה אם במקום זה בית המשפט, שהוא היכל הצדק אכן ייעשה הצדק במלואו. ההבטחה שלי לאלון כי לא אנוח ולא אשקוט עד אשר יימצאו האשמים והדין ימוצה איתם הוא אור לדרכי", אמרה וביקשה מהשופט שלא לקבל את הסדר הטיעון עם המנהלת.



"אנחנו דורשים שהמנהלת תקבל הרשעה פלילית או שתסכים להתפטר מניהול בית הספר, כי היא לא דוגמה חינוכית", אמר האב, יואל רונן, למעריב. "היא ידעה על העמוד, ידעה על ההזנחה וגם כשהוא תוקן – הדבר נעשה בצורה 'חפ-לפית'". גזר הדין נקבע ל-28 בדצמבר. 



עבודות שירות לתועלת הציבור


שני נאשמים נוספים אשר לא הגיעו להסדר וההליך המשפטי נגדם ממשיך להתנהל הם מנהל מחלקת הספורט בעירייה מרדכי עמרם ומנהל אגף משאבי חינוך אלימלך טרסנר. על פי ההסדר, הודתה מנהלת בית הספר, אושרה דנה, בהפרת הוראה על ידי אחראי. כאמור, היא לא הורשעה ותבצע גם היא עבודות שירות לתועלת הציבור. 



אם יקבל בית המשפט את ההסדר, ירצה גם ישראל יצחקי, שהודה ששימש מנהל בטיחות באגף החינוך בעיריית תל אביב והודה בסכנה לילדים, עבודות לתועלת הציבור. עופר רגב, מנהל המדור לחינוך גופני בעירייה ואבי אבולעפיה, הממונה על הבטיחות באגף משאבי חינוך, הורשעו בגרימת מוות ברשלנות, ועל פי ההסדר, ירצו שישה חודשי עבודות שירות.



מסניגוריה של הגב' אושרה דנה, עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג נמסר בתגובה: "מלכתחילה לא היה מקום בהגשת כתב אישום נגד הגברת דנה, שלמן הרגע הראשון התריעה שוב ושוב ללא לאות בפני כל הגורמים המוסמכים על הפגם בעמוד הכדורסל ולא חדלה, עד שקיבלה אסמכתא לכך שהסל תוקן וכן אישור מגורם מוסמך שהסלים בטוחים לשימוש. בדיעבד התברר, למרבה הצער, שהתיקון לא בוצע כראוי והאישור ניתן ללא בדיקה מספקת, עובדות אשר לא היו ידועות לגב' דנה בזמן אמת".



עורכי הדין הוסיפי כי "החלטת הפרקליטות לקבל את המלצת המגשר, כבוד נשיא בית משפט השלום, אביחי דורון, ולקבוע כי לגברת דנה לא הייתה אחריות לתאונה המצערת, היא החלטה נכונה וראויה. הגברת דנה מבקשת להביע בהזדמנות זו את צערה העמוק על פטירתו של אלון רונן, שהיה תלמיד בבית ספרה ומוכר לה באופן אישי".