פיגוע דריסה אירע היום (ראשון) באזור בית אומר, שנמצא בכביש שבין גוש עציון לחברון. על פי פרטים ראשונים, שלושה שוטרי מג"ב נפצעו באירוע, לאחר שהמחבל ניסה לדרוס אותם. לאחר מכן, בפעילות מהירה של כוחות הביטחון, נורה, וככל הנראה חוסל. על פי הפרטים הראשונים, רכב דהר לעבר לוחמי מג"ב שעמדו על כביש גוש עציון-חברון, פגע בהם בגפיים התחתונות, ולוחמים אחרים, שזיהו את האירוע, ירו לעברו וחיסלו אותו.


פיגוע דריסה סמוך לבית אומר

כזכור, בסוף השבוע האחרון סיכלו כוחות הביטחון שני ניסיונות לבצע פיגועי דריסה ודקירה. סמוך לשעה 1:30 בלילה שבין שישי לשבת, ניסה מחבל לדרוס לוחמים מכוח צה"ל במהלך בידוק רכבים ליד מוצב עפרה. בתגובה לכך, פתחו הלוחמים באש לעבר הרכב. המחבל יצא מהרכב וניסה לדקור את החיילים שירו בו ופצעו אותו. בשני הניסיונות של המחבל לא היו נפגעים לכוחותינו, והמחבל נפצע באורח קשה מאוד ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שם התייצב מצבו והוא אושפז במצב קשה. מדובר צה"ל נמסר כי "הלוחמים הגיבו בירי לעבר הרכב. המחבל יצא מהרכב, וניסה לדקור את החיילים. הכוח הגיב בירי ופגע במחבל". 
מוקדם יותר, בצהרי יום שישי, הגיע פלסטיני בן 23 תושב חברון לאחד המחסומים באזור מערת המכפלה. מפקד המחסום חשד בפלסטיני והתעקש לבצע חיפוש על גופו, אז נמצאה עליו סכין. החשוד נלקח לחקירה של כוחות הביטחון ובמסגרתה התברר שככל הנראה התכוון לבצע פיגוע דקירה במקום. לאחר חקירה הוא נעצר להמשך טיפול כוחות הביטחון והשב"כ. 

דובר משמר הגבול מסר כי "למרות סירובו של החשוד והתנגדותו לחיפוש מצאו לוחמי משמר הגבול על גופו סכין. ערנותם של לוחמי מג"ב שהבחינו בסימנים המחשידים, התעקשו לבצע חיפוש יסודי, תפסו סכין על גופו של החשוד ועצרו אותו יתכן ומנעה פיגוע דקירה כנגדם או כנגד המתפללים במקום", נמסר.

מוקדם יותר הגיע אל יחידת הטראומה פונה ילד בן חמש וחצי במצב קל לאחר שנפצע בגוש עציון מידוי אבנים על הרכב בו נסע עם אביו. אביו הגיע לעמדה הצבאית הסמוכה ומשם פונה. אביו של הילד אמר: ״תודה לאל על התגובה המהירה של צוותי החילוץ והטיפול ועל כך שלא נפגע קשה".