רעידת האדמה שאירעה הבוקר (ראשון) באזור פרוג'ה באיטליה והרעידה את מרכז המדינה, נרשמה בעוצמה של 6.6 בסולם ריכטר. העיירה נורצ'ה בה נמצאת הכנסייה העתיקה, סנט בנדיקט, ספגה הרס רב וכך גם הכנסייה עצמה. אסתי כהן, ישראלית הגרה ברומא, כ-115 ק"מ ממוקד בו חל רעש האדמה הבוקר, סיפרה למעריב על שאירע: "זה היה בערך ב-7:40. אני ישנתי והמיטה שלי התחילה לזוז ממש חזק, התעוררתי ותוך שנייה הבנתי שזאת רעידת אדמה. מכיוון ששירתתי בפיקוד העורף ידעתי בדיוק מה לעשות. שמתי נעליים, מעיל, וירדתי עם הכלבה במדרגות. ראינו את כל השכנים למטה עם פיג'מות כי זה יום ראשון, קראתי לשכנה שלי שתצא החוצה. היינו בחוץ בערך חצי שעה אמרתי להם שיש חשש שתהיה רעידה עוקבת".



כהן הסבירה מדוע איטליה, מדינה שחוותה לא מעט רעידות אדמה בשנים האחרונות, לא ערוכה למצבים אלה. "הבעיה באיטליה שלמרות שהיא מדינה עם הרבה מאוד רעידות אדמה, הבניינים אינם מוגנים מפני רעידות אדמה, למעט מבנים חדשים שנבנו בשנים האחרונות".



"בישראל יש תרגולים למצבי חירום"


"האיטלקים לא יודעים איך להתמודד עם רעידות האדמה", הוסיפה, "בבניין ישן מול הבניין שלי, האנשים אפילו לא יצאו מהבתים. בישראל יש לנו את פיקוד העורף, בזמן השירות שלי בפיקוד העורף ואחר כך גם כקצינה התעסקתי בדברים האלה כל הזמן. תמיד היו תרגולים והמדינה מוכנה בזכות היחידה הזאת שאחראית על כל זה. אין פה באיטליה איזו יחידה צבאית או אזרחית שאחראית למכונות במצבי חירום".




כזכור, רעידת האדמה התרחשה הבוקר כ-68 קילומטרים דרום-מזרחית לעיר פרוג'ה. כתוצאה מהרעידה לא היו הרוגים, אך מספר בני אדם נפצעו ונזק רב נגרם לרכוש. כנסיית סנט בנדיקט העתיקה שנמצאת בעיירה נורצ'ה, נחרבה כמעט כליל. חזיתו של המבנה העתיק מהמאה ה-14 נותרה עומדת, אך כל שאר חלקיו נהרסו כליל. על פי הרשויות במדינה מדובר ברעש החזק ביותר שאירע באיטליה ב-36 השנים האחרונות.