כחלון מתנגד לסגירת התאגיד: שר האוצר, משה כחלון, הציג הבוקר (שני) בפני ועדת הכספים של הכנסת את עיקרי מדיניותו ואת עקרונות התקציב הקרוב. בתחילת הישיבה התייחס השר כחלון לתאגיד השידור הציבורי והביע שוב את התנגדותו לסגירתו: "מאחורי כל המספרים וההתלבטויות נמצאים אנשים, שנקלטו ושחלילה עומדים להיות מפוטרים. בתפיסת עולמי, אנחנו לא אוהבים שמשחקים באנשים. המשמעות של ביטול התאגיד הוא הפסד של 1.7 מיליארד שקלים מידי ושל 370 מיליון שקלים בשנה בפער. מי שרוצה להביא חוק בשבוע הבא ולקדם אותו הוא יצטרך לוודא שיש שידור ציבורי חזק ולהבין מאיפה להביא את הכסף".


כחלון הדגיש: "אני לא מתכוון לקצץ משום משרד אגורה. לא מהרווחה ולא מהבריאות. אני מתחייב - אני לא חושב שאני יכול באופן אישי לזרוק את הכספים האלה ולזרוק מיליונים. אני יודע מה הערך של שקל והתפקיד שלי לשמור על הקופה הציבורית. זה הסיפור. אני לא מוכן לוותר ואם אצטרך לא אהסס להטיל וטו בממשלה".

 

משה כחלון ומשה גפני בוועדת הכספים, היום. צילום: מרק ישראל סלם


"צריכה להיות רשות שידור ציבורי מאוזנת. אני מאמין בשידור ציבורי חזק, אבל יש כאן כסף גדול. סגירה זה בזבוז של מאות מיליוני שקלים ואם לא נשתכנע שאין את הבזבוז הזה - לא נאפשר את זה. יש הסכמים קואליציוניים שם מופיע שראש הממשלה מתעסק עם התקשורת, אך כל הוצאה תקציבית מעבר לעשרה מיליון שקלים, זה דורש אישור שר האוצר. לכן לא אוותר", הוסיף השר. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך את השר והודיע כי יפעל עם השר בשיתוף פעולה.


מהומה בוועדה: פעילים זרקו נייר טואלט לעבר כחלון

 
במהלך נאומו, תושבים מיישובי הצפון שבאו למחות על חוסר תקצוב לדבריהם, זרקו לעברו של השר כחלון גלילים של נייר טואלט, ואמרו שזה מה שהוא עושה מהגליל כשהוא מתייחס לתאגיד ולא ליישובי הצפון. במקום פרצה מהומה והסדרנים הרחיקו את המפריעים מחוץ לאולם.

זרקו נייר טואלט לעבר כחלון. צילום: מרק ישראל סלם

כחלון ינסה לקדם בהמשך את הצעת החוק שלו להטלת מס על דירה שלישית. אולם, יו"ר הקואליציה דוד ביטן כבר רמז בסוף השבוע כי אם השר כחלון לא יתמוך בביטול תאגיד השידור הציבורי "כאן", אל לו לצפות לתמיכת הקואליציה בנושאים החשובים לו. 

מאוחר יותר במהלך היום ייפתח באופן רשמי כנס החורף של בית המחוקקים בנאום של נשיא המדינה ראובן ריבלין, בהודעה מדינית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנאום תשובה של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. הכנס, שצפוי להיות סוער במיוחד ויימשך כארבעה וחצי חודשים, יעמוד בסימן שורה של נושאים המעסיקים את המערכת הפוליטית ומאיימים על שלמות הקואליציה. בראשם חוק ההסדרה והיוזמה שמובילים נתניהו ויו"ר הקואליציה ביטן לסגור את תאגיד השידור הציבורי החדש.