הסדר טיעון אושר היום (שני) לאחד הנאשמים במעורבות ביידוי אבנים על רכבו של אלכסנדר לבלוביץ', שהיה ההרוג הראשון בגל הטרור הנוכחי. על פי ההסדר, שהציגה הפרקליטות ובית המשפט המחוזי בירושלים אישר, הומר סעיף ההריגה לסעיף סיוע להריגה וסעיפי החבלה וידויי האבנים יומרו גם הם לניסיון. הנאשם, קטין, ירצה תשע שנות מאסר וכן יפצה את בני משפחתו של לבלוביץ' ב-10,000 שקל. בפרקליטות ציינו כי בני המשפחה עודכנו בפרטי ההסדר והביעו את הסכמתם.

ארבעה נאשמים נוספים מנהלים עדיין את משפטם בפרשה. הנאשמים הם עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) וקטין בן 17. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין לי-זו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים, הצעירים החליטו ליידות אבנים על רכבים חולפים בכביש המהיר, כ"פעולת תגמול" לעימותים בין צעירים מוסלמים אשר התבצרו במהלך הלילה במסגד אל אקצא ובין כוחות משטרה, אשר שהתרחשו באותו בוקר בהר הבית.




חיפשו רכב של יהודי



ארבעה מהנאשמים התמקמו בצד הכביש ונאשם נוסף שימש כתצפיתן. לאחר שיידו אבנים על מספר רכבים, הגיח רכב מזדה בצבע אפור אשר היה נהוג על ידי לבלוביץ' והיה בדרכו חזרה מסעודת ערב ראש השנה מכוון דרך חברון לכוון ארמון הנציב. יחד עמו ברכב היו שתי קרובות משפחה. על פי כתב האישום, הנאשמים זיהו כי מדובר ברכב של יהודי. בשלב זה נטל דוויאת אבן במשקל קילו והשליך אותה לעבר מכוניתו של לבלוביץ'.



רכבו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל. צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים
רכבו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל. צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים



"האבן חדרה את חלון הרכב אשר לצד הנהג וגרמה למנוח לאבד שליטה על הרכב. הרכב סטה ימינה מן הכביש, פגע בעמוד חשמל ולאחר מכן בעץ אשר היה לצד הכביש, שם נעצר. כתוצאה מההתנגשות, אשר נגרמה מהאבן, פגע בית החזה של המנוח בחזקה בהגה וגרם לקריעה של הלב ומעיכת בית החזה. כתוצאה מכך מת המנוח". הפרקליטות ייחסה לכל הנאשמים עבירות של הריגה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה חמורה. היום, כאמור, שינתה את האישום בנוגע לאחד הקטינים.