בבית הדין הצבאי ביפו יתקיים מחר בבוקר הדיון האחרון במשפטו של סמל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל בתל רומידה שבחברון. מדובר בדיון האחרון לפני שלב הסיכומים, שלאחריו יקבעו השופטים את גזר דינו של החייל. ההערכות הן כי במהלך נובמבר יסיים בית המשפט את דיוניו. אם ירשיע את אזריה (ללא קשר לחומרת העבירה), בתחילת חודש דצמבר ייגזר דינו.



בדיון תמשיך הפתולוגית ד"ר הדס גיפס את עדותה, לאחר שהגישה חוות דעת מטעמה. ב-18 עמודים, קובעת הפתולוגית כי יש סתירה מהותית בין הממצאים לבין חוות דעתו של פרופ' יהודה היס, שקבע כי המחבל לא מת מירי החייל.



עו"ד אייל בסרגליק מצוות ההגנה טוען כי "הפתולוגית סתרה את חוות דעתה המקורית, וציינה בחוות הדעת המעודכנת פרטים שלא הופיעו כלל במקורית". בנוסף, מתח בסרגליק ביקורת על התובע במשפט, סא"ל במיל' עו"ד נדב ויסמן, שלדבריו "עשה מעשה שלא יעשה, כשביקש את ההתכתבות בין הסנגור (בסרגליק עצמו, נ.א) לבין העד, כאשר העד העיד מפורשות ששיקר לסנגור לגבי מועד חזרתו לארץ, בהיותו חבר של המח"ט (אל"מ יריב בן עזרא, נ.א) שהוא לא רוצה להעיד נגדו". לדבריו, "הצגת ההודעות באופן מגמתי, מעוות, ומסולף, תוך כדי פגיעה בפרטיותו של עורך הדין, היא מנוגדת לכללי האתיקה".



"התובע פעל בניגוד לכללי האתיקה". עו"ד אייל בסרגליק. צילום: יח"צ
"התובע פעל בניגוד לכללי האתיקה". עו"ד אייל בסרגליק. צילום: יח"צ



עוד אמר עו"ד בסרגליק כי "זה מראה על מצוקה ממשית של התובע וחולשת ראיות התביעה בתיק, תוך כדי ניסיונות לפגוע אישית בסנגורים של החייל. העובדה שבית הדין מאפשר זאת, ואינו מחייב את הפתולוגית להעביר התכתבות בינה לבין התובע, מטרידה".



לדבריו, "אין זו הפעם הראשונה שהיחס לעדי ההגנה שונה מהיחס הניתן לעדי התביעה בבית הדין. כמו כן, יש לציין שהתנגדות התובע לחקירה על נקודות שלא הוזכרו במדויק בחוות הדעת החדשה, מלמדת, פעם נוספת, על החתירה להרשעה בכל מחיר".



עו"ד בסרגליק מכוון בדבריו לכך שבדיון הקדום ציטט עו"ד ויסמן מסרון שהוא שלח לרבש"ץ חברון, יוני בלייכברד, שהיה בזירת האירוע ושמו עלה לא מעט במהלך המשפט, בו שאל אותו "אתה יכול לסייע לי בחיסול המח"ט?". רכז הביטחון הסביר כי השיב לתובע: "אם יביאו אותי אני לא אדבר". לאחר מכן הוסיף העד: "התנגדתי לבוא ועשיתי לו (לסנגור - נ.א, מ.כ) את המוות, כולל ששיקרתי לו". 



בתגובה להאשמות של עו"ד בסרגליק, נמסר מדובר צה"ל, כי "אנו מצרים על הניסיון חסר היסוד להטיל דופי אישי בתובע סא״ל במיל׳ וייסמן. לא נתייחס להליך משפטי מתנהל. עם זאת נדגיש כי בתי הדין הצבאיים מקפידים בכל תיק על זכויות הנאשמים וכמו כן, שומעים את כלל העדים, תביעה והגנה כאחד בהתאם לדיני הראיות ולכללי וסדרי הדין".



בתוך כך, ביקשו סנגוריו של אזריה מבית הדין הצבאי, עם תחילת שלב הסיכומים, לשחרר את החייל למעצר בית או לחלופה אחרת ממעצר פתוח, מאחר ומשפטו עומד להסתיים והחייל מרצה כבר שבעה חודשי מעצר פתוח בבסיס נחשונים.



בערוץ 10 פורסם הערב כי התביעה הצבאית דחתה את הבקשה באופן נחרץ ובנימוקיה בבית הדין הצבאי, כתב התובע נדב ויסמן, כי "הוכח בבירור שהנאשם בדה מלבו עלילות כזב, והתביעה סבורה שמיד לאחר הירי הנאשם טען באופן ספונטני 'דקרו את חבר שלי וניסו להרוג אותו, אז גם לו מגיע ל מות'". עוד טענה התביעה כי הוכח בבירור שהנאשם החליף גרסאות וסתר את עצמו בהתנהגותו בשטח, לפני הירי ואחריו.



השופטת, אל"מ מאיה הלר, צפויה להודיע מחר את החלטה בנושא.