לאחר הלילה הגשום והסוער בסוף השבוע באילת, הגשמים החזקים יגיעו ביום שלישי לצפון ולמרכז הארץ. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, עליסה רזי מסרה היום (שני) כי החל משעות הבוקר המוקדמות צפויים גשמים מקומיים בצפון ובמרכז הארץ. הממטרים ירדו לסירוגין ובעוצמה בינונית וגם ייתכנו באזורים נקודתיים גשמים חזקים.



הגשמים יהיו מלווים לעתים בסופות רעמים, בעיקר בצפון הארץ ובמשבי רוחות ערות, שיגיעו למהירות של 60-40 קמ"ש בעיקר באזורי החוף וההרים. במקביל, גם תחול היום ירידה של 3-2 מעלות בטמפרטורות והן יהיו ממוצעות לעונה.



להלן הטמפרטורות הצפויות ברחבי הארץ:


חיפה: 18-23 מעלות, תל אביב: 20-24, ירושלים: 12-21, באר שבע: 15-26 ואילת: 18-28.



הגשמים שיירדו במהלך היום ייחלשו לקראת הערב, אך ימשיכו לרדת גשמים מקומיים מחר בלילה ובבוקר יום רביעי ולאחר מכן ייפסק הגשם. ביום רביעי יהיה קר יותר, עם ירידה של 3-2 בטמפרטורות, אל מתחת לממוצע. 



אורות ברכב - גם ביום


החל ממחר יחויבו הנהגים להדליק אורות בכלי הרכב בכבישים הבינעירוניים גם בשעות היום. הנהגים חייבים לנסוע באורות דולקים בכבישים הבינעירוניים ובמשרד התחבורה הבהירו שחובת הדלקת האורות חלה על כל סוגי הרכבים והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד ל-31 במרץ 2017.



אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכבי משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במהלך חודשי החורף. אופנועים חייבים לנסוע באורות דולקים בכבישים עירוניים ובינעירוניים במשך כל ימות השנה.



במשרד התחבורה ציינו שעל פי שנים קודמות, החובה לנסוע באורות דולקים ביום מתקבלת ברמת ציות גבוהה של הנהגים והקנס על נסיעה בלי אורות ביום עומד על 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה.



בתוך כך, משרד התחבורה שיגר חוזר לכל קציני הבטיחות בתעבורה, שנועד להזכיר להם את חובתם להכין את כלי הרכב לחורף. קציני הבטיחות נדרשים, בין היתר, לוודא כי צי הרכב שבאחריותם ביצע בדיקות תקינות של כל מערכות הבטיחות ברכב. הבדיקות כוללות בין השאר את מערכת הבלמים, צמיגים, היגוי, תאורה, מגבים, וכן את מערכות הפליטה, החימום והפרשת האדים.



עונת הרחצה הסתיימה - 42 טבעו למוות


בינתיים, יום לפני תחילת הגשמים המשמעותיים הראשונים העונה בצפון ובמרכז הארץ, הסתיימה אתמול עונת הרחצה בחופים המוכרזים, מלבד ים המלח.


על פי נתוני משרד הפנים, עונת הרחצה שהסתיימה גבתה את חייהם של 42 בני אדם, שטבעו למוות בחופי הארץ. מרבית הטביעות אירעו בשעות בהן נעדר מציל , בחופים לא מוכרזים ובחופים חסרי סטטוס.



מפילוח הנתונים עולה, כי 31% מאירועי הטביעה התרחשו בחופים לא מוכרזים וללא סטטוס, 34% בחופים מוכרזים – בשעות בהן לא פועלים שירותי הצלה ו-14% בחופים מוכרזים בשעות הפעילות של המצילים. 96% מהטביעות אירעו בים התיכון, מהם 21% באזור חיפה, 14% באזור חוף הכרמל, 10% באזור חדרה ונתניה, 7% באזור מטה אשר ובת ים ו-2% בשאר אזורי הארץ. בים סוף לא אירעה השנה כל טביעה. גילאי הטובעים למוות נעים בין 12% צעירים עד גיל 18, 33% בגילאי 45-19 ו-29% מעל גיל 45.



בישראל קיימים 143 חופי רחצה בהם פועלים שירותי הצלה – 96 חופים לאורך הים התיכון27 חופים סביב הכנרת, 16 חופים לאורך ים המלח וארבעה חופים בים סוף.



במהלך עונת החורף 32 חופים יהיו פתוחים לקהל ויופעלו בהם שירותי הצלה: החופים צוק צפון, נורדאו, נפרד, גורדון ובוגרשוב בתל אביב; אכדיה דרום והשרון בהרצליה, חוף הסלע בבת ים (עד סוף נובמבר),חוף דלילה באשקלון (עד סוף דצמבר); י"א קשתות באשדוד (עד סוף נובמבר); סירונית א' בנתניה, חוף 4 בראשון לציון וחוף התכלת בטבריה.



כמו כן יפעלו במהלך עונת החורף חופי השמש, הנפרד, שחפים ומוריה באילת וכן חופי רחצה בים המלח. המועצה האזורית תמר הודיעה אתמול שהוחלט על המשך מתן שירותי הצלה גם במהלך עונת החורף ב-16 חופי הרחצה שבתחומה.



בים המלח ממשיכים לרחוץ בים. צילום: מועצה אזורית תמר
בים המלח ממשיכים לרחוץ בים. צילום: מועצה אזורית תמר



"חודשי הסתיו, החורף והאביב – נחשבים לעונת השיא בחופי ים המלח, הסביר ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף. הוא הסביר שבעונת הקיץ מגיעה הטמפרטורה ל-45 מעלות בחוץ וטמפרטורות המים ל-30 מעלות. לעומת זאת, בחודשים הקרים של השנה נאמדת הטמפרטורה סביב 25 מעלות בחוץ, דבר המאפשר שהייה נעימה בחופים, שמרביתם עברו שיפוץ מאסיבי.