במסגרת עידוד קריאה אצל ילדי כיתות א' וב' תופעל השנה תוכנית "ספריית פיג'מה" ב-600 בתי ספר, שבהם יקבלו התלמידים ארבעה ספרים לאורך השנה. מדובר בתוכנית הפועלת בגני הילדים כבר שבע שנים, שבמהלכן חולקו יותר מ-10 מיליון ספרים ומשתתפים בה 250 אלף ילדי גן ברחבי הארץ. בשל הצלחתה היא הורחבה כאמור, ובשנה הבאה תועבר גם לכלל בתי הספר היסודיים.



התלמידים יקבלו במתנה ספרים לעידוד קריאה, ביניהם "ענונת", "הינשוף שראה הפוך", "האגדות שלנו" ו"מלכה בירושלים". מדובר בפרויקט משותף של משרד החינוך וקרן גרינספון ישראל, שמקווים בעזרת התוכנית לגרום לילדים לאהוב לקרוא ספרים וכן ליצור הזדמנות להורים ולמחנכים לשוחח עם הילדים על קבלת האחר ועל ערכים שונים המשתקפים בספרים.



תהליך למידה משפיע


לפי מנהלת האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך אתי סאסי, מחקרים עדכניים בתחום רכישת השפה הכתובה מעלים כי האזנה לקריאה בקול היא מרכיב משמעותי בקידום הידע על השפה: "חוויית ההאזנה לקריאה של מבוגר משמעותי יוצרת תהליך למידה טבעי המשפיע ומרחיב את אוצר המילים, את ידע העולם ואת עולם החוויות של הילד. בעזרת התוכנית נוצרת הזדמנות נוספת להרחבת חוויית ההאזנה לספרות איכותית".



מנכ"לית קרן גרינספון ישראל ומנהלת תוכניות ספריית פיג'מה גלינה פרומן: "אנחנו מקווים שהרחבת התוכנית תעודד הורים להמשיך ולקרוא עם ילדיהם גם כאשר הילדים הופכים לקוראים עצמאיים, בשלב שבו לעתים נוצר פער בין הבנת הנקרא של הילד לבין הבנתו את העולם ואוצר המילים שלו".